Wanneer uw SEO-concurrenten niet overeenkomen met wat u weet

U kent uw concurrenten en u zult zich niet doorway een of andere verdomde Website positioning-tool anders laten vertellen!

Hé, ik zal je het eerste deel geven, maar er zijn veel redenen waarom de resultaten van een resource als True Competitor niet aan je verwachtingen voldoen, en dat zou een goede zaak kunnen zijn.

Ik ga in op vijf van die redenen:

  1. Je leeft in het verleden

  2. Je hebt een bakstenen muur geraakt

  3. Je kunt de bomen niet zien

  4. Je zit broad in één increase

  5. We hebben het gewoon fout

10 eerste, de moeilijkste om te horen – de wereld verandert en jij verandert niet mee.

1. Je leeft in het verleden

Kijk, ik weet dat Massive Wally van Big Wally’s Widget Entire world zei dat het gehaktbrood van je oma “gewoon oké was, denk ik” bij de kerkmaaltijd in ’87, maar je moet verder. Zelfs als je niet zo letterlijk vastzit in het verleden, kan het zijn dat je een achterhaald idee hebt van wie je concurrenten zijn. Vooral on line kan het concurrentielandschap snel veranderen, en het is de moeite waard om van tijd tot tijd opnieuw te evalueren.

2. Je hebt een bakstenen muur geraakt

Letterlijk: je bent halsoverkop tegen je eigen bakstenen muur gelopen. Als bedrijf fulfilled fysieke locaties zijn uw concurrenten fulfilled fysieke locaties absoluut belangrijk, maar vanuit een zoekperspectief vertegenwoordigen ze misschien niet satisfied wie u daadwerkelijk on the net concurreert.

Neem bijvoorbeeld McDonald’s – je zou verwachten dat de concurrentie Wendy’s, Burger King, Taco Bell en andere fastfoodketens satisfied fysieke dining places omvat. Ondertussen zijn hier de tweede tot en achieved vierde resultaten van Correct Competitor:

Hoewel DoorDash, Grubhub en Uber Eats geen traditionele, fysieke locaties hebben, zijn dit de plaatsen waar online klanten van McDonald’s bestellen, en ze vertegenwoordigen een aanzienlijke hoeveelheid organisch SERP-vastgoed. Vanuit een Website positioning-standpunt is dit de realiteit.

3. Je kunt de bomen niet zien

Je kunt het hele bos zien vanaf waar je staat, en dat is geweldig, maar mis je de diversiteit en onderscheidendheid van de bomen?

Dit is gemakkelijker aan te tonen dan te vertellen. Laten we eens kijken naar de grote doosverkoper, Focus on. Correct Competitor geeft de volgende leading drie weer:

Geen grote verrassingen hier, en niemand zou geschokt moeten zijn dat deze lijst niet alleen fysieke concurrenten bevat, maar ook on the net retail-molochen zoals Amazon. Laten we echter dieper kijken (de volgende zijn concurrenten #8, #7 en #22 in onze huidige gegevens):

Target neemt het niet alleen op tegen de hele bos, big box-suppliers – ze hebben ook te maken achieved nicheconcurrentie. Hun concurrenten op het gebied van videogames zijn niet alleen fysieke shops zoals GameStop, maar ook concurrerende companions zoals Sony en Nintendo (die beide components en application rechtstreeks on the internet verkopen).

Niet elk bosje bomen zal dezelfde behoeften en groeiomstandigheden hebben. Uw competitieve landschap kan tientallen ecosystemen hebben, en elk ervan vereist uniek onderzoek en waarschijnlijk een unieke strategie.

4. Je zit large in één boom

Aan de andere kant kun je vastzitten in slechts één increase. Laten we Ford Motor Business als voorbeeld nemen. Slimme marketeers bij Ford weten dat ze het niet alleen opnemen tegen oude autofabrikanten zoals Chevrolet en Toyota, maar ook tegen opkomende concurrenten zoals Tesla en Rivian.

Die niche is ongelooflijk belangrijk, maar laten we eens kijken naar wat de SERP’s ons vertellen:

Dit zijn Ford’s #1, #2 en #5 concurrenten, en het zijn geen autofabrikanten – het zijn producenten van autocontent. Betekent dit dat Chevy en Tesla zijn niet Concurrenten van Ford? Natuurlijk niet. Het betekent dat die autofabrikanten niet vaak naast Ford in SERP’s verschijnen. Ford concurreert satisfied vermeldingen van hun eigen producten (merken en modellen) in toonaangevende online publicaties.

5. We hebben het gewoon fout

Hé, het gebeurt – ik ben hier niet om te beweren dat we ideal zijn. Op SERP gebaseerde concurrentieanalyse heeft een aantal beperkingen. Ten eerste, zoals besproken, weerspiegelt de SERP-analyse niet altijd de fysieke wereld. Vanuit een Seo-perspectief is dat prima (als ze niet scoren, concurreren we niet satisfied hen voor zoekaandeel), maar er zijn andere essentiële stukjes van de puzzel.

Ten tweede is onze op SERP gebaseerde analyse gebaseerd op nationale resultaten en weerspiegelt deze geen regionale of hyperlokale concurrentie. Sommige regionale bedrijven hebben wel nationale concurrenten, en dat is de moeite waard om te weten, maar ook lokale perspectieven zijn belangrijk.

Misschien is het een goede zaak…

Wat als een resource als True Competitor alleen informatie retourneert die u al wist? Ik denk dat je jezelf een schouderklopje kunt geven en verder kunt gaan met het leven, maar wat heb je geleerd? Voor mij is het hele punt van op SERP gebaseerde concurrentieanalyse om uw verwachtingen en uw standpunt uit te dagen. Als de resultaten niet overeenkomen achieved wat u verwacht, vertegenwoordigt die mismatch een kans.

Waarschijnlijker wel dan niet, betekent dit niet dat je ongelijk hebt (tenzij je ijdelheid en persoonlijke geschiedenis de overhand hebt gegeven) – het betekent dat je een perspectief of een specialized niche mist die belangrijk zou kunnen zijn. Als je dat ontbrekende perspectief kunt zien als geld dat op tafel ligt, dan heb je een goede kans om het op te pakken en weg te lopen satisfied wat meer op zak.


De Competitive Analysis Suite is nu beschikbaar voor alle Moz Professional-klanten en we horen graag uw feedback by way of de knop ‘Maak een suggestie’ in de app.

Meld u aan voor een gratis proefversie om toegang te krijgen tot de Aggressive Exploration Suite!

Bent u al Moz Pro-klant? Log nu in voor directe toegang!