Voorbeelden van e-mailmarketingcampagnes om uw e-mailplan te inspireren

Nicole Smith

Gelooft u in de suprematie van relaties met uw consumenten?

Als je alleen maar knikte, E-mailmarketing is de meest effectieve marketingtool voor jou. U kunt niet alleen relevante informatie aan uw consumenten verstrekken, maar ook conversies voor uw bedrijf katapulteren.

Het beste van een dergelijke strategie is de gepersonaliseerde ervaring die u rechtstreeks in de inbox van uw klanten levert. Dergelijke geïndividualiseerde aandacht bevordert uw relatie met hen, wat uiteindelijk helpt om uw inhoud en producten te promoten bij de meest loyale basis.

Op de top van het, met 333,2 miljard e-mails in omloop is, kunt u de kracht van uw nieuwsbrief meten om uw connecties op te bouwen en te koesteren.

Dat gezegd hebbende, het maken van productieve e-mails die uw publiek aanspreken, verrassen en converteren, is geen makkie. Het vergt heel wat onderzoek, creativiteit en inspiratie.

Daarom hebben we een lijst gemaakt met de beste voorbeelden van e-mailmarketingcampagnes om uw e-mailmarketingstrategie te inspireren.

Laten we het uitzoeken!

Is e-mailmarketing uw tijd waard?

In de huidige tijd waarin de hele wereld wordt veroverd met Instagram Reels of live podcasts, lijkt e-mailmarketing ouderwets. Deze oldie is er echter om te blijven en je groei voort te stuwen.

Maar hoe?

Een e-maillijst

Als mensen al genoeg hebben van het ontvangen van spam en ongevraagde leningaanbiedingen, kun je niet verwachten dat je je diensten aan iemand aanbiedt. Dat is waarom je hebt een samengestelde lijst nodig van de juiste mensen die geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt.

Een e-mailserviceprovider

Zodra u klaar bent met de lijst met uw beoogde consumenten, kunt u de e-mails plannen. U moet echter uw e-maildistributie segmenteren, wat de ESP voor u zal doen. In wezen werkt de provider als één platform om uw inspanningen te optimaliseren en te automatiseren met een effectieve strategie.

Een gedefinieerde doelstelling

Of u zich nu richt op merkbekendheid of klantbetrokkenheid, u kunt uw e-mailmarketingstrategie aan boord krijgen.

Als u nog steeds niet zeker bent van de effectiviteit van e-mailmarketing, laat de statistieken dan uw zorgen verlichten!

  • De experts voorspellen de Het traject van e-mailgebruikers groeit met 3% elk jaar, wat leidt tot 4,5 miljard in 2024.
  • Elk $ 1 besteed aan de e-mails levert u een . op teruggave van $ 38. Dat is een spannende ROI!
  • B2B-marketeers vertrouwen op e-mailmarketingstatistieken als maatstaf voor succes voor merkbekendheid en prestaties.
  • 37% van de B2C-marketeers doe aan e-mailmarketing dagelijks.

Wat vereist een effectief e-mailmarketingplan?

Om succesvol door de wereld van e-mailmarketing te navigeren, heb je alleen een plan nodig.

Maak je geen zorgen als je er nog geen hebt. Hier is het overzicht dat u kunt gebruiken om een ​​indrukwekkende e-mailmarketingstrategie op te bouwen!

Op maat voor behoeften

Uw e-mailmarketing hangt af van hoe u waarde toevoegt aan het leven van consumenten. In wezen moet u uw e-mails afstemmen op de eisen van uw klanten. De beste manier om dit te doen, is door een persona van een koper te creëren om te begrijpen wat ze nodig hebben.

Om de persona van een specifieke koper samen te stellen om succes voor uw product of diensten te garanderen, hebt u het volgende nodig:

  • hun achtergrond
  • Basisinformatie zoals hun leeftijd, gemiddeld inkomen, locatie, enz.
  • Hun persoonlijke en professionele doelen
  • De dagelijkse uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd

Meet uw doelen

Om een ​​stempel op uw klanten te drukken, moet u uw doelen definiëren. De meest effectieve manier om dit te doen is door historische optimalisatie en branchevergelijkingen te gebruiken. U hebt nauwkeurige gegevens en statistieken nodig om de gemiddelde statistieken voor uw branche te analyseren.

  • Voor het bijhouden van de dagelijkse prestaties van de e-mails die in uw marketingcampagnes worden verzonden, focus op klikfrequenties.
  • Om in te schatten in hoeverre uw marketingdoelen succesvol zijn, heeft u nodig: Conversiepercentages.
  • Voor het controleren van de efficiëntie van uw marketingproces, inclusief het technische aspect, bouncepercentages zijn essentieel om te overwegen.
  • Als het genereren van nieuwe leads het groeicriterium is in uw marketingstrategie, is de tarief voor het delen van e-mail is cruciaal om te volgen.

Opmerking: Aangezien de gegevens van sector tot sector verschillen, kunt u geen enkele benchmark veronderstellen zonder de beschikbare informatie voor uw niche te observeren.

Vorm je lijst

Om ervoor te zorgen dat uw doelgroep de boodschap ontvangt die u wilt overbrengen, is het essentieel dat u opt-in-formulieren gebruikt om uw consumenten te verwelkomen. U kunt meerdere wegen gebruiken om de toestemming van uw prospects te verkrijgen. Jij kan:

  • Zorg voor een inschrijfformulier
  • Organiseer een seminar of een evenement
  • Optimaliseer uw webpagina voor opt-ins

Kies je type

E-mailmarketing verschilt van branche tot branche. Daarom moet u analyseren wat voor u het beste werkt voordat u met nieuwsbrieven begint. Welkomst-e-mails werken bijvoorbeeld fantastisch voor alle sectoren, terwijl winkelwagenverlatingsmails perfect zijn voor de e-commercesector.

Grotendeels kunt u kiezen tussen: digitale nieuwsbrieven, uitnodigingsmails, promotionele e-mails en retentiecorrespondentie. Dat is te zeggen; elk type e-mailmarketing is een uitloper van deze vier varianten. U kunt dus elke categorie kiezen en deze omzetten in een marketingtype om uw marketingstrategie te bevorderen.

Bovendien kunt u uw doelgroep zelfs segmenteren om verschillende e-mails te ontvangen op basis van hun categorie.

Stel een routine samen

Verstuurt u één keer per week e-mails?

U moet van tevoren plannen om uw publiek te informeren over uw lanceringen of evenementen. In wezen moet u de goede plek van contact raken, zodat het niet op spam lijkt en toch uw campagnes stimuleert.

Meet de resultaten

Inzetten. Schatten. Herhalen.

Als marketeer hangt de toekomst van uw campagnes af van de opbrengst die u in het heden kunt behalen. Daarom is het voor u cruciaal om uw KPI’s te meten en hierop voort te bouwen.

Wat kunt u in een e-mail naar uw consumenten sturen?

Het hebben van een uitstekende marketingstrategie is als het identificeren van de meest winstgevende financiële activa. Het bouwt niet alleen voort op uw bestaande belangen, maar helpt ook bij het navigeren op de economische markt in de toekomst. Het wordt ook in de loop van de tijd samengesteld om winst te maken!

Welkomstmails

Welkomstmails

De eerste indruk is de laatste, zeker bij e-mailmarketing.

Zodra uw consument zich aanmeldt op uw webpagina, kunt u hem een ​​warme e-mail sturen. Het bericht kan praten over wat uw merk te bieden heeft en hoe u ze koestert.

Promotiemails

Promotiemails

Dus je start deze zomer een flash-sale voor je producten?

Laat uw publiek hetzelfde weten via een goed gevormde e-mailnieuwsbrief met een duidelijke call-to-action. Technisch gezien kunt u CTA’s gebruiken om uw consumenten naar een actie te leiden die u wilt dat ze ondernemen, zoals het bezoeken van uw webpagina.

Promotionele e-mails zijn het veelzijdige instrument dat uw e-mailmarketingmachine nodig heeft. Virtuele assistent voor e-mailmarketing kan je hier ook beter bij helpen.

Informatieve inzichten

Informatieve inzichten

Heb je de vraag gekregen over de juiste manier om je anti-aging serum te gebruiken?

Naast het betrekken van uw consumenten via verhalen op sociale media, kunt u nieuwsbrieven gebruiken om de oplossing naar hun inbox te brengen.

Een informatieve e-mail kan van alles bevatten, of het nu een aankondiging of gewoon een relevante tip is, die uw klanten zullen koesteren.

E-mails voor hernieuwde betrokkenheid

E-mails voor hernieuwde betrokkenheid

Uw klant heeft uw webpagina doorzocht, maar heeft de aankoop niet gedaan.

Via een re-engagementmail kunt u uw klant herinneren aan de aankoop of eenvoudig opnieuw contact met hem opnemen.

Zijn er toonaangevende voorbeelden van buitengewone e-mailmarketingcampagnes?

Als bedrijf moet u hebben nagedacht over de beste strategieën om uw onderneming te voeden met uw ogen gericht op langetermijndoelstellingen. Temidden van alle tactieken, leads en plannen, is het een algemene gedachte om de efficiëntie en het nut van e-mailmarketing in twijfel te trekken.

Hier zijn een paar Voorbeelden van e-mailmarketingcampagnes om u te helpen uw strategie beter in kaart te brengen.

1. Teaonic

E-mail onderwerp: Weinig welzijn krijgen?

Klik om de e-mailcampagne te zien.

Hoogtepunten: Het merk verwerkte briljante kleurenpsychologie in hun postfoto om de aandacht van de consument te trekken.

Het zachte, warmgekleurde sjabloon draagt ​​bij aan de gastvrije uitstraling van het merk. Bovendien werd de e-mail getimed om de inbox van de klanten te bereiken op het moment dat de tonic op was. In tegenstelling tot de andere ondernemingen die dranken verkopen, maakte de marketing gebruik van de gemiddelde duur die de gebruikers nodig hadden om het volledige product te consumeren.

2. Papavergerst

E-mail onderwerp: Hallo, nieuwe vriend!

Klik om de e-mailcampagne te zien.

Hoogtepunten: Het merk is gespecialiseerd in leren schoenen en accessoires, vergelijkbaar met zijn high-end concurrenten. Het bedrijf richt zich echter op het ethisch samenstellen van persoonlijke luxegoederen voor consumenten.

Op dezelfde manier brengt de welkomstmail de geïndividualiseerde factor met de onderwerpregel. Bovendien maakt de onderneming een vergelijking in hun mail door flitsende locaties zoals New York te markeren. De staking, het persoonlijke onthaal en de ethische operaties onderscheiden het merk van zijn concurrenten.

3. Wie geeft er een rotzooi?

E-mail onderwerp: Waarom iets goeds verloren laten gaan?

Klik om de e-mailcampagne te zien.

Hoogtepunten: Alsof branding rond toilethumor niet genoeg was, gaat het bedrijf een stap verder door zich in te zetten voor duurzaamheid. In de promotiemail biedt de onderneming inzicht in hoe een bedrijf functioneel en liefdadig kan zijn.

Nu onderscheidt de sociale verantwoordelijkheid het merk als de wagenmenner van ‘goede dingen’ en ‘goede gevoelens’, maar met verantwoordelijkheid.

4. Bluehost

E-mail onderwerp: De nieuwe Website Builder van Bluehost maakt bouwen eenvoudig.

Klik om de e-mailcampagne te zien.

Hoogtepunten: De gevestigde hostingservice, Bluehost, vervalst een promotionele e-mail om zijn bestaande consumenten te informeren over de nieuwste service. Het prachtige e-mailontwerp past bij de gebruikers met de functies die ze kunnen krijgen met de nieuwste toevoeging. Bovendien richt het merk zich zorgvuldig op klanten die niet goed thuis zijn in technische knowhow door middel van simplistische esthetiek en informatie.

De koppeling van visuele aantrekkingskracht met gerichte taal geeft het merk een voorsprong op zijn concurrenten.

5. BuzzFeed

E-mail onderwerp: Deze week in katten!

Klik om de e-mailcampagne te zien.

Hoogtepunten: Het internetmediabedrijf verstuurt elke vrijdag e-mailnieuwsbrieven. Het belangrijkste hoogtepunt van de e-mail is de perfecte samensmelting van de pakkende onderwerpregel en vermakelijke inhoud voor zijn lezers. De campagne genereert niet alleen enorm veel verkeer via de call-to-action van Dumb Cat-adviezen, maar houdt het publiek ook verslaafd en wil meer.

Wat zijn de directe voordelen van e-mailmarketing in uw bedrijf?

E-mails zijn al zo’n 50 jaar de oudste vriend van marketing. Het is lange tijd een effectieve strategie geweest, om zelfs vandaag nog relevant te zijn.

Ze stimuleren uw conversies!

Van gepersonaliseerde coupons tot speciale aanbiedingen, u kunt ervoor zorgen dat uw klanten u in gedachten houden wanneer ze aan winkelen denken. Bovendien zorgt een goede herinnering over verlaten winkelwagentjes ervoor dat uw publiek opnieuw nadenkt over de onvolledige aankoop.

Ze vergroten uw merkbekendheid!

Met direct bereik kunt u de mensen laten weten waar het merk over gaat. Bovendien zorgt één-op-één communicatie ervoor dat u een plaats vindt in de lijst met favoriete eCommerce-bedrijven.

Bovendien kunt u via e-mails zien dat uw consumenten bereid zijn om persoonlijk met u in contact te komen.

Ze versterken de loyaliteit van de klant!

Van leadgeneratie tot retentie, e-mails zijn een krachtig hulpmiddel om strategieën te ontwikkelen voor gesprekken met uw consumenten. Dergelijke persoonlijke aandacht zorgt ervoor dat uw klanten de waarde die u levert en de band die u opbouwt herkennen.

Precies zijn

Of u nu directe communicatie wilt voor feedback of een verkooppraatje wilt aanbieden, e-mails zijn de meest betrouwbare tools in het marketingarsenaal.

Het is niet alleen kosteneffectief, maar het bouwt ook de onderneming op met uw zakelijke doelen en inzicht. Dat gezegd hebbende, ligt de truc voor het ontwerpen en aansturen van een effectieve e-mailstrategie in het plannen en testen.

Nu, met alle informatie tot uw dienst, kunt u een fantastische strategie creëren die niet afhankelijk is van de grootte van uw bedrijf.

Next Post

Zakelijke AI die studenten helpt vals te spelen?

“De academische wereld is er een van felle concurrentie. Studenten staan ​​onder enorme druk om te slagen, en de druk neemt alleen maar toe naarmate ze dichter bij hun afstuderen komen. In deze context is het geen verrassing dat sommige studenten hun toevlucht nemen tot academisch wangedrag om vooruit te […]
Hoe maak je een effectieve interlinking-strategie?