Olie en drinking water. Katten en honden. De New York Jets en winnen. Sommige dingen in deze wereld lijken gewoon nooit samen te gaan.
Vallen verkoop en promoting in uw bedrijf in dezelfde categorie – voorbestemd om te kibbelen, te kibbelen en te bestormen – terwijl u harmonie nodig heeft?
Als dat zo is, ben je niet de enige.
Volgens onderzoek van LinkedIn, 96% van de verkoop- en marketingprofessionals is het ermee eens dat strategische afstemming tussen hun teams een aanhoudende uitdaging is. Het is logisch als je erover nadenkt. In excess of het algemeen verkoop- en marketingteams:
- Rapporteren aan verschillende leidinggevenden
- Succes anders meten
- Gebruik verschillende KPI’s
- Niet eens above de kwaliteit van de guide
- Heb geen regelmatige vergaderingen
Tegelijkertijd gelooft 87% van de verkoop- en marketingleiders dat afstemming tussen hun teams: essentieel tot bedrijfsgroei.
Dus kort samengevat: niemand heeft het en iedereen wil het. Waarom kunnen we dit niet laten werken?
Laten we beginnen satisfied alles naar buiten te brengen. Kom op, dit zal therapeutisch zijn.
Hieronder behandel ik:
- Wat verkoop- en marketingteams echt van elkaar denken
- Waarom een verkeerde uitlijning zo duur is?
- Echte stappen die u kunt nemen om dit probleem in uw organisatie op te lossen
Gratis gids: de beginnersgids voor inkomende verkopen
Wat vinden marketeers (echt) van het verkoopteam?
Het werk dat marketeers doen, kan wispelturige resultaten opleveren, en elke klik, opening, vertoning en conversie is zwaar te winnen. Voor buitenstaanders lijken de resultaten niet altijd de moeite waard.
Volgens Allison Riggs, businesscoach bij Impact, voelen marketingteams zich vaak ondergewaardeerd door income. Profits krijgt de eer (en de commissie), terwijl internet marketing wordt gezien als een dure onderneming satisfied twijfelachtig rendement.
Onder grote druk van bedrijfsleiders produceren en leveren marketeers sales opportunities aan het verkoopteam, alleen om het verkoopteam de eer te geven voor de goede sales opportunities en te klagen more than de slechte.
“Ik heb het gevoel dat er een onuitgesproken concurrentie is tussen de twee afdelingen”, zegt Allison. “Beiden willen waarde leveren, maar beiden voelen zich afgezonderd en voelen dat er meer wrijving is dan samenwerking.”
Wat vinden verkopers (echt) van het marketingteam?
Ook de verkoop staat onder druk. De hele organisatie leeft of sterft doorway haar verkoopteam. Zonder inkomsten die binnenkomen, zijn er geen loonstrookjes.
Ik sprak achieved een verkoper die al jaren in het spel zit. Ze zegt dat ze nog nooit in een verkoopteam heeft gewerkt dat heeft samengewerkt fulfilled zijn marketing and advertising-tegenhanger. Ooit. Niet een keer.
Promoting had voor haar helemaal niets fulfilled verkopen te maken. “Soms hoorden we more than marketingcampagnes of kregen we willekeurige potential customers van een formulierinvulling of een download”, zegt ze, “maar in mijn ervaring zijn het altijd vreselijke sales opportunities geweest, dus we zagen niet echt de waarde van wat marketing deed.”
Het is geen ponder dat verkoopteams marketeers als ineffectief beschouwen. Ze maken vaak berichten en inhoud los van verkoop en lever vervolgens onvoldoende leads.
Wanneer twee groups elkaar onderwaarderen en verkeerd begrijpen, zullen wrok en verbroken verbinding snel volgen.
Maar de afstemming van product sales en marketing gaat niet alleen in excess of een goede sfeer op kantoor. Niet goed uitgelijnde groups zijn een dure en inefficiënte aansprakelijkheid. En dat zou iedereen moeten aangaan.
Waarom kost deze verkeerde afstemming geld?
Spreker en auteur Marcus Sheridan werkt samen fulfilled bedrijfsleiders om hun internet marketing- en verkoopteams bij elkaar te brengen.
Hij dringt er eigenlijk op aan de groups bij elkaar brengen en het vormen van een enkel group een gemengde “inkomsten group” — de structuur en de naam ervan erkennen dat beide teams een enorme invloed hebben op de koperservaring.
Volgens Marcus is een gebrek aan afstemming tussen verkoop en advertising niet alleen schadelijk voor het moreel, maar ook voor uw bedrijfsresultaten.
Dit is waarom: zowel uw verkoopteam als uw marketingteam bestaat uit competente, intelligente industry experts met een steeds groter wordende kennis en vaardigheden. Als die kennis nooit buiten de afdeling wordt gedeeld, komt het bedrijf er niet zo goed vanaf.
Marketeers kunnen hun werk beter doen als ze leren van product sales. En revenue kunnen hun werk beter doen als ze leren van marketing and advertising. Samenwerking is wederzijds voordelig.
Wat promoting van product sales moet leren om hun werk beter te kunnen doen?
Gross sales heeft diepgaande kennis uit de eerste hand van uw markt. Marketeers kunnen hun werk niet goed doen zonder dit soort kennis.
- Weten wie uw kopers zijn: Weten uw marketeers aan wie u daadwerkelijk verkoopt? Het is uw verkoopteam dat zijn oren naar de grond heeft in uw marktplaats. “Tenzij marketing and advertising veel tijd besteedt aan uw verkoopteam,” zegt Marcus, “zullen ze waarschijnlijk geen contact meer hebben met uw kopers.” Marketingmateriaal dat uw kopers niet aanspreekt, levert minder snel inkomsten op.
- Bezwaren die tijdens het verkoopproces naar voren komen: Income hoort deze bezwaren dagelijks. Als ze niet in de inhoud of op de web page aan de orde komen, zullen potentiële klanten uw oplossing minder snel overwegen. Dat betekent minder conversies en prospects.
Wat gross sales moeten leren van promoting om hun werk beter te kunnen doen?
Marketing and advertising heeft technische knowhow die profits kan gebruiken om beter in get in touch with te komen satisfied klanten en bargains te sluiten.
- CRM-gebruik: Marketeers zijn vaak CRM-wizards. Er zit zoveel guide intelligence in je CRM marketeers weten hoe ze er toegang toe moeten krijgen, verkopers soms niet. Dit betekent minder effectieve verkoopgesprekken.
- Praktische strategies voor e-mail: Verkoopteams e-mailen de hele dag, maar marketeers zijn meestal bedrevener in het maximaliseren van de open up- en klikfrequenties. “Het zijn uw marketeers”, zegt Marcus, “die de technische particulars begrijpen om mensen e-mails te laten openen.” Ongeopende prospectie-e-mails verspillen tijd en brengen geen geld op.
- Inhoud productieschema: Als er nieuwe inhoud uitkomt of als de web-site wordt bijgewerkt, moet de verkoop dit weten. (Eigenlijk zouden ze een handje in het proces moeten hebben en bewust moeten worden gemaakt van wat er gaat komen.) Wanneer verkoopbevorderende content material wordt gebruikt in het verkoopproces, gaan de sluitingspercentages omhoog.
- Welke campagnes zijn dwell en wanneer: Is internet marketing een nieuwe aanbieding of promotie aan het plannen? Is er een rebranding in de maak of wordt er een nieuwe dienst uitgerold? Income moet het weten – satisfied zoveel mogelijk landingsbanen. Anders komt hun pitch aan klanten mogelijk niet overeen met wat elders wordt gezegd.
Dit alles in overweging nemend, is het redelijk om te zeggen dat advertising en verkoop beide de sleutel zijn tot het succes van de ander. Dus, hoe laten we dit werken?
Hoe lossen we dit eigenlijk op? 6 stappen om vandaag te nemen
Laten we eerlijk zijn: uw bedrijf volledig uit de silo’s halen, gaat niet van de ene op de andere dag. Als er een stevige oppositie is, kan dat even duren. Maar het feit blijft: beide teams zullen profiteren van wat ze van de ander leren.
Als zodanig zegt Marcus dat uw organisatie deze stappen kan nemen om de muren af te breken.
1. Eén marketeer zou elke verkoopvergadering moeten bijwonen – en vice versa
Niemand wil overbodige meetings toevoegen, dus start off zo: Laat één marketeer een reguliere verkoopvergadering bijwonen. “Zelfs als het een verkooptrainingsbijeenkomst is, moet er een marketeer zijn”, zegt Marcus. Je zult versteld staan hoeveel ze wegnemen.
En dit gaat ook de andere kant op. Bij elke marketingvergadering moet een verkoper aanwezig zijn, vooral als ze het hebben around de redactionele kalender. Een verkoopvertegenwoordiger kan internet marketing helpen bij het prioriteren van contentstrategie.
2. Marketing moet een interne nieuwsbrief starten
Ten minste eens for each kwartaal en waarschijnlijk elke maand moet marketing het hele bedrijf laten weten welke inhoud is gepubliceerd, wie heeft bijgedragen aan de productie ervan en hoe dit het verkeer en de verkoop heeft geholpen. Dit helpt bij de transparantie en geeft ook krediet aan verkoop- en servicemensen die betrokken waren bij het contentcreatieproces.
3. Breid je professionele ontwikkeling uit
Wilt u dat uw verkoopteam enthousiast is above het werk dat uw marketeers doen? Stuur ze naar een marketingconferentie. Laat ze een belangrijk marketingboek lezen. Laat je marketeers hetzelfde doen voor income. Bekijk wat trending is, wat spannend is en wat mogelijk is.
4. Organiseer samen een inhoudelijke brainstorm
Ik weet dat ik zei dat er geen vergaderingen meer waren, maar dit is een cruciale. Laat eens for every maand een contentschrijver om de tafel zitten fulfilled uw verkoopteam om te brainstormen over een lijst met inhoudsonderwerpen die rechtstreeks inspelen op de behoeften van uw kopers. Deze bijeenkomsten zorgen ervoor dat de verkoop wordt geïnvesteerd in het contentcreatieproces – en weet wat er uit komt.
5. Strategy interne train-ins
Houd eens per maand een informele lunch-en-leerbijeenkomst of andere bijeenkomsten waar een persoon strategies of inzichten kan delen satisfied een ander team: Op donderdag om 12:30 laat Alice iedereen zien hoe je een rapportagedashboard bouwt in HubSpot.
Als mensen de waarde zien, komen ze opdagen en leren.
6. Laat leiderschap leiden
Kijk, we hebben het allemaal druk. Als we iets proberen te doen dat moeilijk is, vallen we gemakkelijk terug in oude patronen. Dat is de reden waarom afstemming van verkoop en advertising niet echt kan plaatsvinden, tenzij leiderschap er een prioriteit van maakt.
Als de top niet incheckt en gelijke tred houdt, worden vergaderingen minder frequent, die nieuwsbrief verwatert, en het hele ding valt uit elkaar.
Zet de eerste stappen
Het is niet makkelijk. Verkoop- en marketingteams zijn beide gevuld met drukke industry experts die hun greatest doen om naamsbekendheid op te bouwen en discounts te sluiten. En het is waarschijnlijk dat ze het werk dat de ander doet niet helemaal begrijpen en waarderen.
Reden te meer om samen te werken.
Tegenwoordig doen kopers veel zelfstudie door middel van web page-inhoud voordat ze klaar zijn om een aankoop te doen. Zoals Marcus vaak zegt, nemen uw klanten 70% van hun aankoopbeslissing voordat ze u bellen of uw winkel binnenlopen. Dat betekent dat steeds meer klantenwerving afhankelijk is van het marketingmateriaal dat die klanten kunnen vinden.
Toch zien veel te veel bedrijven marketing and advertising als een minder belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. Marcus zegt: “Soms kijk je naar vergaderingen van het leiderschapsteam en marketing and advertising heeft niet eens een stoel aan tafel, wat nogal ongelooflijk is.”
Stap de 21e eeuw binnen. Breng uw advertising and marketing- en verkoopteams samen om ervoor te zorgen dat uw klant een naadloze ervaring heeft, van bekendheid tot aankoop.
De voordelen zijn enorm.
En als je hulp nodig hebt, praat dan met ons op Affect. We kunnen de Jets niet laten winnen, maar we kunnen uw teams samenbrengen om betekenisvolle groei te stimuleren.