Tips voor het hosten van uw meest succesvolle B2B-marketingevenement tot nu toe

Enterprise-to-business enterprise marketingevenementen zijn in slechts een paar jaar tijd enorm veranderd en zijn nog steeds in beweging, beïnvloed doorway continual veranderende factoren zoals budgetbeperkingen, arbeidstekorten, reisomwentelingen – en ja, voortdurende bezorgdheid over de veiligheid.

Maar B2B-eventmarketing blijft een cruciale rol spelen bij netwerken, prospectie en verkoop, vooral voor complexe industriëlen.

Terwijl de meeste evenementplanners en aanwezigen uitkijken naar meer persoonlijke beurzen en B2B-marketingconferenties in de komende jaren, wordt een terugkeer naar de manieren van 2019 steeds onwaarschijnlijker. Veel deelnemers aan conferenties en seminars zijn de gemak van virtuele en hybride opties. In sommige gevallen kunnen mensen nu deelnemen aan evenementen die buiten bereik waren voordat de pandemie betrekking had op genormaliseerde virtuele evenementen.

Ook al is het nu een verwachting dat grootschalige evenementen een on the web ingredient bevatten, gewoon 25% van de ondervraagde organisatoren van evenementen beschouwden hun virtuele sponsoring als “succesvol” of “zeer succesvol”. De on the internet optie gaat niet weg, dus het is zeker tijd om het meeste uit je volgende webinar of virtuele evenement te halen.

Of uw volgende grote ding nu een persoonlijke, virtuele of hybride gelegenheid is, overweeg om deze doelgerichte B2B-evenementmarketingideeën te gebruiken voor, tijdens en na de gelegenheid om uw doelstellingen te helpen bereiken en de ROI te optimaliseren.

Bepaal eerst de doelen en doelstellingen van uw evenement

Wat wil je bereiken door een zakelijk evenement te organiseren?

Voordat u denkt: “Dat is een domme vraag”, overweeg dan uw mogelijkheden. Een B2B-eventmarketingstrategie helpt uw ​​teams bij het plannen van een evenement dat uw doelen bereikt, waaronder:

  • Het demonstreren van je concurrentie voordeel
  • Versterking van uw positie als thought leader in de branche
  • Spotlighting a productlancering of nieuwe dienst
  • Toenemend merk bewustzijn
  • Netwerken, prospectie en leadgeneratie
  • Gemeenschap gebouw
  • Cliënt behoud en klant vreugde

Het maakt niet uit op welke belangrijke doelstellingen u zich richt, het belangrijkste is om deze doelen vooraf te identificeren, te prioriteren en erover eens te worden, zodat ze u kunnen helpen bij het plannen van uw evenement.

Het is ook belangrijk om te beseffen dat de ROI van je evenement zelden immediate zichtbaar is. De resultaten zijn afhankelijk van wat u doet achieved de betrokkenheid en prospects die u genereert en hoe u de deelnemers opvolgt. Uw acties na het evenement verbinden uw evenement achieved bedrijfsresultatendus neem robuuste advertising and marketing en comply with-up na het evenement op in je evenementplan.

Optimaliseer uw evenementenplan voor efficiëntie en impact

Afhankelijk van uw branche, kunt u waarschijnlijk een paar denkers, leiders, beïnvloeders en innovators noemen van wie mensen willen horen. Misschien behoren leden van uw eigen crew tot die sleuteldenkers. Het punt is dit: door meer cureren en minder creëren in je eentje kun je de werklast van je eigen workforce verminderen en toch een waardevol, veelgevraagd evenement organiseren.

Werk samen satisfied leveranciers of topbedrijven in uw branche om een ​​deel van hun inhoud tijdens uw evenement te presenteren. Misschien heb je bronnen tot je beschikking zoals aanpasbare presentatiedekkeninformatiegidsen en zelfs merkartikelen om onder de deelnemers te verspreiden.

Een andere geweldige optie is om te gebruiken alternatieve, conversatiesessies zoals “Question Me Everything” of paneldiscussies, waarbij de inhoud echt publieksgestuurd is en een formeel presentatiedeck niet nodig is. Een sessie als deze kan geweldig zijn voor interactie, waarbij deelnemers en meerdere talenten worden samengebracht om interessante vragen te beantwoorden die voortkomen uit de actuele onderwerpen in uw branche.

En zorg ervoor dat je oefent en testen allemaal van uw technologie! Of u nu een persoonlijk evenement organiseert, een webinar of virtuele bijeenkomst stay streamt, of een hybride van beide organiseert, technologie kan de ervaring voor alle betrokkenen maken of breken. Als alles soepel verloopt, zijn de grote ideeën en de algehele ervaring meer memorabel.

Realistische verwachtingen stellen voor aanwezigheid

Als u de postpandemische realiteit van het bijwonen van evenementen begrijpt, kunt u een prepare bedenken om uw resultaten na te jagen. Een belangrijke overweging om je op voor te bereiden, is dit: virtuele aanwezigheid heeft de betekenis en het gewicht van uw RSVP’s veranderd. Veel potentiële deelnemers reageren nu op virtuele evenementen in de hoop de opname te ontvangen om ze op hun gemak te bekijken (vaak satisfied 1,5x snelheid).

Het is waar. Het is redelijk om te anticiperen op 50% van de virtuele RSVP’s zal daadwerkelijk aanwezig zijn. (Volgens deze bronis het gemiddelde aantal virtuele no-displays 35%, wat iets hoger is dan het aantal no-reveals in persoon.)

Dat hogere verzuimpercentage onderstreept het belang van promotie vóór het evenement en betrokkenheid na het evenement strategieën, zoals samengestelde workflows voor degenen die daadwerkelijk aanwezig waren as opposed to degenen die de opname wilden. Dat wil overigens niet zeggen dat de laatste groep niet waardevol is – maar die mensen zullen waarschijnlijk een langere koopreis hebben.

Celebration Momentum gebruiken om resultaten te maximaliseren

Nadat de menigte is verdwenen en/of de laatste virtuele deelnemer uw on the net vergaderruimte heeft verlaten, haalt u waarschijnlijk opgelucht adem. Ga je gang en neem een ​​moment om uit te rusten en op te laden – want je werk is nog lang niet voorbij. (En dat is maar goed ook!)

Nu is het tijd om profiteren van het gemeenschapsgevoel verbinding die uw evenement heeft veroorzaakt doorway voortdurende betrokkenheid bij uw publiek te bevorderen. Dat betekent meer dan alleen een samenvattende e-mail die naar deelnemers wordt gestuurd. Een slimmer system is om registreer uw sales opportunities in gerichte, verzorgende workflows om hen te helpen blijven leren waar ze voor kwamen doorway interactie met uw relevante inhoud.

Je zou kunnen overwegen om verbinding te maken op sociale media door: een LinkedIn-groep starten of het starten van een discussiethread op de communitypagina van een branchegroep (bijvoorbeeld HubSpot-gebruikers verbinden en delen kennis op de HubSpot-neighborhood). On the internet locaties bieden een natuurlijke manier om te blijven netwerken, gesprekken voort te zetten en een helpende hand te bieden.

Op zijn most effective levert een effectieve inbound marketingstrategie immers relevante, behulpzaam inhoud aan bezoekers, potential clients en sales opportunities, ongeacht waar ze zich op hun reis bevinden. Klik op de onderstaande connection om te leren hoe u uw eigen inbound marketingprogramma kunt maken.

Stapsgewijze handleiding voor inkomende marketing