In het zeer competitieve zakelijke landschap van vandaag moet elke qualified die zijn carrière wil bevorderen of een positie wil veiligstellen, de beste zijn. Om je droombaan te krijgen, moet je je onderscheiden van wat soms een grote menigte kan zijn.
Voor professionals op het gebied van sociale media kan de markt bijzonder moordend zijn. Het is absoluut noodzakelijk om een sterk cv te hebben. Het eerste dat potentiële werkgevers meestal zien wanneer ze u voor een vacature overwegen, is het cv dat u heeft ingediend en dat uw professionele vaardigheden weergeeft. Deze eerste indruk moet nauwkeurig weergeven wat u op tafel brengt.
Hier zijn een paar handige recommendations en richtlijnen voor het maken van een sterk cv voor sociale media dat de aandacht trekt en je doorway de deur helpt.
De moeren en bouten: sociale media-vaardigheden en geschiedenis om te benadrukken
Social media rollen zijn vaak heel veelzijdig. Social media professionals moeten beschikken around een brede vaardigheden om hun rol goed te kunnen vervullen. In je cv op sociale media is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je een paar soorten informatie opneemt, zodat een potentiële werkgever gemakkelijk de vaardigheden, ervaring en bekwaamheden die je meebrengt, kan zien. Zorg ervoor dat u de volgende soorten informatie in uw cv vermeldt:
Uw volledige baangeschiedenis
Hoe meer particulars je opneemt about eerdere plaatsen waar je hebt gewerkt of banen die je hebt gedaan, hoe duidelijker een werkgever een beeld krijgt van je ervaring en capaciteiten. Dit is ook de moeite waard omdat eerdere merken, klanten of werkgevers waarmee u in het verleden hebt gewerkt, wellicht bekend zijn bij een potentiële werkgever of uw sollicitatie meer gewicht geven.
De specifieke platforms waarmee u tot nu toe hebt gewerkt
Gebruik geen vage verwijzingen of brede overzichten. Het is belangrijk om aan te geven fulfilled welke platformen je ervaring hebt. Dit helpt de recensent niet alleen om uw fitheid beter te beoordelen, maar het kan hem ook wijzen op uw experience op platforms of fulfilled sociale-mediakanalen die ze momenteel misschien niet gebruiken of waarmee ze bekend zijn.
Dit maakt je een waardevoller bezit omdat je een bestaand social media-programma kunt laten groeien of verbeteren door nieuwe streams of kansen te helpen integreren.
Exacte schattingen om een idee te geven van de budgetten waarmee u tot nu toe hebt gewerkt
Dit is ook belangrijk om te laten zien, omdat het helpt om je eerdere ervaring verder uit te werken. Zelfs als je in het verleden niet satisfied grote budgetten hebt gewerkt of als je solliciteert naar een baan die een lastige functie zou zijn (groter dan je eerder hebt gehad), geef dan een idee van de budgetten die je hebt beheerd in vergelijking satisfied de de resultaten die je hebt bereikt (hieronder vermeld) kunnen helpen om een beter beeld te krijgen van de kwaliteit van je werk, zelfs als het nog niet het volume of de schaal heeft bereikt die je uiteindelijk zou willen bereiken.
Soorten inhoud waarvoor u verantwoordelijk bent geweest.
Sociale media is een brede praktijk die enorm uiteenlopende soorten inhoud, strategieën, platforms en benaderingen omvat. Het is handig om potentiële werkgevers een idee te geven van de verschillende typen waarmee u ervaring hebt.
Vergelijkbaar fulfilled een chef-kok die deelt fulfilled welke soorten keukens of ingrediëntenfamilies ze het meest hebben gewerkt, is het goed om gedetailleerde informatie op te nemen in excess of wat voor soort inhoud, merkuitingen, berichttypes en doeleinden, campagnes en meer waarmee je hebt gewerkt in het verleden. Dit kan helderheid en kleur toevoegen aan je cv.
Alle resultaten die u kunt documenteren van uw werk
Social media-statistieken zijn ongelooflijk waardevol. Allow zoveel als je kunt, zowel voor je klanten als voor je toekomstige zoektocht naar een baan, op de positieve voordelen die je creëert in sociale media-posities om te kunnen delen op je cv. Heb je het aantal volgers of abonnementen vergroot? Doorkliks of verkoopvolume bijhouden dat fulfilled uw berichten is gegenereerd? Toevoegen aan de onderste regel? Conversiepercentages verhogen? Al deze statistieken en meer zijn nuttige indicatoren die u meetbare waarde hebt gecreëerd voor uw vorige werkgevers of klanten en die u satisfied potentiële werkgevers moet delen.
Of uw eerdere ervaring nu bestaat uit freelance werk, een dienstverband of beide, hoe meer van de hierboven genoemde informatietypen u kunt opnemen, hoe beter. Door deze gegevens te delen, krijgt een potentiële werkgever een duidelijk beeld van uw capaciteiten en ervaring.
Toon uw specialiteiten: markeer de aspects
Zorg er waar mogelijk voor dat de specifics van uw ervaring duidelijk op uw cv staan. Hier zijn een aantal manieren om deze elementen te groeperen of te markeren:
Ervaring delen satisfied specifieke industrieën
Hoe meer u deze uitsplitsing kunt markeren, hoe beter. Als je ervaring hebt met een breed scala aan accounttypes, laat dit zien hoe breed je know-how is. Als je meerdere ervaringen hebt binnen een bepaalde branche – bijvoorbeeld als je aan meerdere social media accounts voor zorginstellingen – dit maakt je een materiedeskundige op een bepaald gebied. Hoe dan ook, inclusief deze informatie, kan u een aantrekkelijkere kandidaat maken.
Geef uiting aan specifieke soorten betrokkenheid bij sociale media waarmee u ervaring heeft
Heb je sweepstakes of giveaways gehouden? Specifieke soorten campagnes beheerd? Bezig achieved of begeleid influencer marketing? Ervaring met opmerkelijke of specifieke soorten betrokkenheid is van cruciaal belang om op uw cv te delen. Werkgevers zullen ofwel bekend zijn achieved hen en geïnteresseerd zijn om te weten dat u eerdere ervaring op die gebieden hebt of zullen er niet bekend mee zijn en zullen geïntrigeerd zijn door de nieuwe abilities die u te bieden heeft.
Het grote plaatje: onthul uw zakelijke kennis
Een slim bedrijf dat een specialist op het gebied van sociale media inhuurt, is op zoek naar iemand die niet alleen kennis van sociale media heeft. Ze zullen erkennen dat het het bedrijf 10 goede komt om mensen in dienst te nemen die meer begrijpen dan alleen hun specifieke vaardigheden. “Zakelijk inzicht” verwijst naar een begrip van hoe individuele onderdelen of facetten van bedrijfsactiviteiten passen of in elkaar passen in een samenhangend, grootbeeldconcept van het bedrijf als geheel, en hoe dat bedrijf past in een grotere markt of economisch landschap.
Als je by using je cv kunt communiceren dat je niet alleen de praktische noodzaak begrijpt om een baan op sociale media uit te voeren, maar ook hoe sociale media het bredere doel van het bedrijf in het algemeen ondersteunt, zal je kandidatuur zich onderscheiden van de rest.
Neem deze recommendations en werk aan het maken van een sterk cv voor sociale media dat ervoor zorgt dat uw sollicitatie naar de best van de stapel stijgt.

About Ryan Ayers
Ryan Ayers is een onderzoeker en adviseur in meerdere sectoren, waaronder informatietechnologie, marketing en bedrijfsontwikkeling. Ayers is altijd in voor een uitdaging en werkt graag achieved startups en Fortune 500-bedrijven. Als hij niet aan het werk is, leest Ayers graag sciencefictionromans en kijkt hij naar de LA Clippers.
- Tips om een CV voor sociale media te maken – 26 juli 2022
Verkooptrechter voor contentmarketing
Je contentmarketing-verkooptrechter draait erom dat mensen je leren kennen, leuk vinden en vertrouwen doorway ze te voorzien van de juiste informatie op het juiste instant.
Obtain het nu