Om de sociale-mediastrategie van uw restaurant effectief te laten zijn, moet u op de hoogte zijn van de nieuwste ontwerptrends op sociale media voor restauranteigenaren. Hieronder staan enkele geweldige regels die we hebben gemaakt met de hulp van onze vrienden van VistaCreëren.
Ideeën voor restaurant sociale media
Wees informatief en bied waarde
Dit spreekt voor zich, maar u moet klanten wel laten weten op welke platforms u momenteel bestaat. De sociale media van uw restaurant moet gemakkelijk online te vinden zijn, uw merk vertegenwoordigen en resoneren met uw doelgroep.
Zorg ervoor dat u deze items opneemt in de sociale media van uw restaurant:
- Het bedrijfslogo
- Het soort bedrijf
- De openingstijden
- De gerechten waarin uw bedrijf gespecialiseerd is
- Of er wel of geen voedselbezorging beschikbaar is
- De bedrijfslocatie
- De contactgegevens van de bedrijven
- Een link naar uw website
U moet ook:
- Kies een gemakkelijk te onthouden social media-handvat
- Vermeld uw unique selling point in de beschrijving
Voeg voor extra effect hashtags toe aan uw bio om de sfeer van uw restaurant te beschrijven, en maak het mensen gemakkelijker om snel te beoordelen of u hun beste keuze bent of niet.
Blijf relevant en trendy
Uw berichten moeten in de pas lopen met de huidige trends. Zorg ervoor dat u op de hoogte blijft van trending onderwerpen, hashtags en memes om uw gesprekken met klanten voort te zetten.
U kunt ook seizoensgebonden gerechten of dagschotels toevoegen om te verleiden waar foto’s een lange weg kunnen gaan. U kunt ook van tevoren reclame maken voor vakantiespecials, zodat mensen kunnen boeken voor de vakantie.
Door in te spelen op de huidige trends, kunt u de inhoud maken die gebruikers van uw restaurant willen, en met hen omgaan op de manier die ze verwachten. Dit zorgt voor een hoge mate van zichtbaarheid, omdat uw bericht wordt weergegeven, zelfs voor niet-volgers.
Op de verkenningspagina’s zien mensen trending berichten en verhalen die aansluiten bij hun interesses op basis van de berichten waar ze normaal gesproken mee bezig zijn. Wanneer trending posts en stories verschijnen voor een specifieke hashtag, betekent dit dat de gebruiker naar die hashtag heeft gezocht en geïnteresseerd is in dat onderwerp.
Dit biedt u de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die interesse hebben in trending topics. Het kan u zelfs helpen nieuwe volgers van uw restaurant aan te trekken.
Interactie en interactie met uw publiek
Houd contact met klanten en zorg ervoor dat u regelmatig updates voor hen ontvangt over speciale aanbiedingen, het gerecht van de dag, freebees, quizzen of reageer op opmerkingen of vragen.
Organiseer wedstrijden, quizzen en vraag klanten om hun favoriete foto’s in uw etablissement te plaatsen. U kunt ook peilingen houden onder uw publiek en hen vragen of ze van rode of witte wijn houden of wat hun favoriete pizzatopping is. Zorg er ook voor dat u snel reageert op opmerkingen, zelfs als deze negatief zijn.
Simpel gezegd, social media engagement is het meten van reacties, likes en shares. Het is als een etentje waar je gasten moet verwelkomen en ervoor moet zorgen dat het gesprek vloeit. Sterke sociale media-engagementen via peilingen, enquêtes, vind-ik-leuks en opmerkingen zorgen ervoor dat u een sterke band opbouwt met huidige en potentiële klanten van uw restaurant.
Betrokkenheid is veel beter dan simpelweg volgers verzamelen.
Laat je menselijke kant zien
Interactie als een mens. Het is belangrijk om uw etablissement menselijk te maken. Geef de naam een gezicht en onderhoud online relaties met uw doelgroep. Laat zien wat u geeft door liefdadigheidsinstellingen te steunen of lokale evenementen te steunen. Als u en uw personeel inzamelingsacties houden voor liefdadigheidsinstellingen, of een boeiend verhaal over uw personeel hebben, deel dit dan met uw publiek.
Wijs restaurantberichten op sociale media aan teamleden en plaats een foto van hen die in het restaurant werken en vermeld hun favoriete gastervaring of hun favoriete gerecht. Wanneer u opmerkingen over uw inhoud ontvangt, moet u er altijd op reageren om een echt gesprek te genereren.
Behandel klachten of zorgen en bedank klanten altijd voor positieve opmerkingen. Door op deze manier met uw klanten om te gaan, laat u zien dat er een echte persoon achter uw merk zit die om de klanten geeft, in plaats van een robot die de interacties afhandelt.
Het humaniseren van uw merk helpt niet alleen uw restaurantbedrijf te laten groeien, maar stimuleert ook meer interactie met uw inhoud. Enkele geweldige manieren om uw bedrijf menselijker te maken, zijn het gebruik van video’s, een gezicht bij een naam plaatsen, emoties gebruiken, persoonlijke verhalen van uw personeel delen en meer.
Werk samen met lokale influencers op sociale media
Tegenwoordig beheersen influencers de kunst van het verkopen. Ze komen voortdurend met boeiende inhoud die mensen aanmoedigt om leuk te vinden, te delen en te reageren. Ze kunnen u helpen bij het maken van inhoud en producties die uw doelgroep kunnen aanspreken, waardoor uw berichten organischer komen van echte mensen waartoe het publiek zich verhoudt.
De aantrekkingskracht van influencers komt voort uit het feit dat ze hun publiek vaak inspireren, aanmoedigen en motiveren. Het gebruik van influencers op sociale media biedt een relatief snel en effectief alternatief om uw bedrijf te promoten, uw imago te versterken en de banden met uw meest gepassioneerde klanten te versterken.
Met de steun van influencers kunt u uw restaurant promoten en nieuwe inhoud creëren in uw social media-bereik. Je kunt influencers zelfs tot je merkambassadeurs maken, zodat elke keer dat mensen je influencer op een evenement zien, ze het merk meer vertrouwen.
Naast het genereren van buzz en volgers voor uw restaurant, kunnen influencers op sociale media ook waardevolle inzichten in uw doelgroep bieden, redactionele en productieondersteuning bieden en helpen om geweldige inhoud te creëren.
Plan, plan en plan nog meer
De social media van uw restaurant kan alleen slagen als u ervoor zorgt dat u een uitvoerbaar plan heeft. Door de social media-strategie van uw restaurant te plannen, kunt u de fijne kneepjes doornemen die nodig zijn voor uw succes.
Zorg ervoor dat uw plan expliciet definieert wat de belangrijkste mijlpalen zijn die u wilt bereiken en hoe u uw succes kunt meten. Elk van uw strategische doelen moet specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden (SMART) zijn. U moet een betrokkenheidsplan maken en ervoor zorgen dat de inhoud die u maakt, aansluit bij uw merkstem, waarde en persoonlijkheid.
Het bereiken van sociale media bij restaurants gaat niet alleen over het maken van de best mogelijke berichten, maar ook over weten wanneer de beste tijden zijn om te posten en hoe u uw doelgroep kunt bereiken. Door een goed doordachte inhoudskalender te hebben, weet je wat je moet publiceren en wanneer je moet posten, zodat het gesprek het hele jaar door kan stromen, op feestdagen en bij speciale gelegenheden voor je restaurant. Als je eenmaal onder de knie hebt met het maken van reguliere inhoud, kun je feedback gebruiken om inhoud aan te passen op basis van de betrokkenheid van je publiek.
Marketingmateriaal maken
Het maken van uw marketingmateriaal voor restaurants hoeft niet moeilijk te zijn. Platformen zoals VistaCreëren bieden grafische ontwerpoplossingen die voldoen aan de behoeften van zowel professionals als beginners. VistaCreate is een online tool voor grafisch ontwerp waarmee gebruikers ontwerpen kunnen maken van duizenden ontwerpsjablonen met verschillende formaten voor sociale media, print en webprojecten.
Dit grafische ontwerpplatform wordt geleverd met meer dan 50 miljoen creatieve middelen, waaronder afbeeldingen, video’s en vectoren voor elk print-on-demand ontwerpproject. VistaCreate biedt een grote selectie kant-en-klare ontwerpoplossingen voor restaurants, cafés of bars die ervoor zorgen dat uw social media-marketing opvalt.
VistaCreate kan de juiste pasvorm voor u zijn
Voedsel en diensten van goede kwaliteit zijn niet langer voldoende om een bloeiend bedrijf te runnen. Dit betekent vinden innovatieve manieren om te verbeteren on-site en off-site ervaringen voor gasten. Naast het kwaliteitsaanbod, moet u van uw restaurantbedrijf een merk maken dat mensen kunnen vertrouwen.
Het mooie van VistaCreate is dat het gemakkelijk te installeren en te gebruiken is voor beginners. Dit betekent dat u video’s, animaties, afbeeldingen, advertenties of zelfs uw brandingmateriaal kunt maken. U zult niet zonder keuzes komen te zitten voor uw sociale-mediacampagne, aangezien deze meer dan 50.000 sjablonen biedt zonder downloadlimieten die u rechtstreeks kunt gebruiken of aanpassen.
Je hebt toegang tot meer dan 50 miljoen royaltyvrije foto’s, video’s, vectoren en meer. Als je nog steeds niet weet waar je moet beginnen, kun je inspiratie opdoen door door sjablonen te bladeren op basis van branchespecifieke ontwerpen voor uw horecazaak.
Met de functies van de mediakit-functionaliteit hoeft u zich geen zorgen te maken over uw gebrek aan kennis van grafisch ontwerp. Het ontwerpen van uw restaurantmarketingmateriaal is een makkie dankzij de intuïtieve foto-editor, waar u uw logo kunt toevoegen, uw merkcomponenten kunt opnemen, met lettertypen kunt spelen en zelfs andere visuele elementen aan uw ontwerpen kunt toevoegen, waaronder animatie, geluidseffecten en meer. Controleer hun branchespecifieke ontwerpen gratis.