Salesloft gebruikt de kracht van klantstem om meer dan $ 1 miljoen aan pijplijn te genereren

Nicole Smith

Voor veel bedrijven kan het een grote uitdaging zijn om feedback van klanten vast te leggen en effectief gebruik te maken van de stem van hun klanten.

Maar als u op Salesloft lijkt, gaat u niet alleen beoordelingen verzamelen, maar maakt u ook klantfeedback een integraal onderdeel van uw bedrijfsstrategie.

Verkoopzolder is een verkoopbetrokkenheidsplatform dat in 2011 werd gelanceerd door CEO Kyle Porter om te helpen verkopers voeren al hun digitale verkooptaken uit, communiceren met kopers, begrijpen wat ze vervolgens moeten doen en krijgen de coaching en inzichten die ze nodig hebben. Het groeiende bedrijf is hhoofdkantoor in Atlanta, Georgia, en gebruikt door verkoopteams bij IBM, Shopify, Square, Cisco en meer.

Salesloft begon zijn samenwerking met G2 in 2014, maar had geen geweldige strategie voor klantenbereik. Alexandria Snow, Product Marketing Director bij Salesloft, kwam in 2018 bij het team en realiseerde zich dat er een enorme kans was om het G2-platform beter te benutten.

Het team was “een beetje verlegen als het ging om het coördineren van strategieën voor peer review en het benaderen van klanten voor feedback”, legt Snow uit. Ze groeven ook niet in de talloze rapporten die beschikbaar waren via G2 en de informatie die ze verzamelden, werd niet intern gedeeld om beoordelingen of verkoopstrategieën te stimuleren.

De stem van de klant vastleggen

Snow begreep de kracht van het gebruik van de stem van de klant om de verkoop te stimuleren. Ze had eerder leiding gegeven aan een klein technologieklantensuccesteam. Ze wist dat er op G2 onbeperkte mogelijkheden waren om de aanwezigheid op de markt te vergroten, beoordelingen te maximaliseren, actieve kopers te bereiken en de verkoop te vergroten.

Dus ging ze aan de slag en nam onmiddellijk contact op met haar G2-klantenondersteuningsteam.

doelen:

  • Maak gebruik van de stem van de klant om de verkoop te stimuleren
  • Versterk het verkoopteam om G2 Reviews tijdens de hele verkoopcyclus te gebruiken
  • Bereik actieve kopers en groei pijplijn

Toen Snow contact maakte met G2, deelde ze een lijst met klanten die mogelijk open stonden voor het schrijven van een recensie of het opnemen van een videorecensie op G2. Het G2-team ging snel aan de slag met het creëren van een G2 Review-campagne om een ​​geplande cadans van e-mails te verzenden met een link naar de Salesloft G2-bestemmingspagina om feedback te vragen – en zorg ervoor dat deze vragen en herinneringen op een niet-opdringerige manier worden verspreid.

Energie plan klanten zoals Salesloft ontvangen cadeaubonnen ter waarde van $ 1.000 om hun klanten te bedanken voor het nemen van de tijd om een ​​beoordeling te geven. Cadeaubonnen kunnen naar wens in verschillende stappen worden uitgedeeld en worden toegekend ongeacht de inhoud van de recensie.

Productprofiel Salesloft G2

“Ik vond het geweldig dat G2 onze recensiecampagne afhandelde als ik het druk had, maar ik vond het ook geweldig dat ik kon pauzeren met G2 die onze e-mails rechtstreeks verzond, en dat ik ons ​​eigen systeem kon gebruiken voor gepersonaliseerde e-mails van mij wanneer de tijd dat toestond – waarbij alle beoordelingen naar onze G2-bestemmingspagina. Dit communicatiepartnerschap resulteerde in een respons van 85%”, zegt Snow.

Alle beoordelingen die door klanten worden ingediend, worden door G2’s beoordelingsmoderatieproces geleid, waarbij gebruikers hun professionele gebruik van het product en hun identiteit moeten valideren via LinkedIn of door een actieve productscreenshot te delen.

Dit zorgt voor de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van G2-reviews. Recensies geven kopers in de markt direct, vertrouwd inzicht in hoe mensen zoals zij (ook wel uw klanten genoemd) echt over u en uw product denken.

G2-oplossingen krijgen “goud” van klanten en voor nieuwe klanten

Met zoveel nieuwe beoordelingen wilde Snow ze graag gebruiken om de verkoop te stimuleren. Ze zegt: “De volgende stap was, hoe krijgen we dit goud voor onze klanten?”

G2 maakt dat deel eenvoudig.

Verkoopzolder profiteert al van de miljoenen ogen per maand die de G2-website bezoeken om onderzoek te doen, software en diensten vergelijken en kopen. Als Power Plan-klant heeft Salesloft geavanceerde G2-profielaanpassing, waardoor ze hun marketing- en merkverhaal kunnen vertellen zoals ze dat willen.

Salesloft heeft ook een G2 Content-abonnementwat betekent dat ze toegang hebben tot een krachtige bundel van gebruikersgestuurde inhoud waarvan bewezen is dat deze prospects en klanten beïnvloedt – rechtstreeks afkomstig van G2 Reports.

Met Content kan Salesloft zijn positie in G2-rapporten benadrukken in vergelijking met concurrenten en klanten het verhaal van de waarde van hun product laten vertellen. Er zijn geen ontwerpers nodig om gestroomlijnde gepersonaliseerde infographics of sociale middelen te maken om G2-informatie te delen met potentiële kopers.

Oplossingen:

  • Hefboom G2 Verkopersoplossingen om merkbekendheid op te bouwen in een doelsoftwarecategorie
  • Rennen G2 recensie generatie campagnes om meer beoordelingen van klanten te verzamelen
  • Verstrek verkopers met: G2 Vergelijk rapporten om hen te helpen meer kansen te creëren en te sluiten bij potentiële kopers

Snow zegt: “Uit onze G2-recensies en -rapporten hebben we een groot aantal slideware samengesteld dat we ons Customer Story Flipbook noemen. Het is een van onze meest populaire verkooptools!”

Snow gebruikt de informatie in het Flipbook ook om intern aan het Salesloft-team te presenteren over hun ranglijst en groei, en ze deelt de G2-rapportkoppelingen met teamleden zodat ze “voortgaan en bloeien”.

Salesloft G2 Content voor klantreferentie en -validatie

Het hoofd van het team, CEO Kyle Porter, is bijzonder enthousiast over G2-rapporten, reviews en dashboards. Snow zegt: “Onze CEO houdt van G2. Het is waarschijnlijk zijn favoriete statistiek omdat het de stem van de gebruiker vertegenwoordigt.”

Sneeuw gaat door”,[Porter] vindt het heerlijk om individuele beoordelingen te lezen en te praten over waar we staan. Hij wil altijd weten wat er aan de hand is met G2 en rapporten. We hebben het ingesteld in ons Slack-kanaal. Het is iets dat hij regelmatig controleert en iets waar we allemaal erg gepassioneerd over zijn.”

Naast het gebruik van G2-inhoud in elke verkooppresentatie en om het personeel te motiveren om te verbeteren, maakt Salesloft ook gebruik van G2-inhoud op de hoofdpagina van zijn website. Daar hoor je de stemmen van echte klanten zoals Account Executive Coralie en het hoofd van US Sales John.

Salesloft benadrukt dat ze meer dan 2.600 beoordelingen op G2 hebben met een uitstekende 4,8/5,0 algemene sterrenclassificatie.

Salesloft G2 bestemmingspagina

Snow en team gebruiken ook beoordelingen en rapporten om actie te ondernemen.

Ze legt uit: “We maken er een punt van om zeer snel te reageren op G2-beoordelingen en waar mogelijk vinden we de exacte persoon of afdeling die verantwoordelijk is voor eventuele negatieve feedback en zorgen we ervoor dat ze rechtstreeks contact hebben opgenomen met de klant om het goed te maken. Deze informatie is ook belangrijk, zodat onze teamleden direct feedback krijgen als er iets misgaat, zodat ze kunnen verbeteren.”

“Terwijl beoordelingen naar G2 komen, is het belangrijk voor ons om erop te reageren, vooral als een klant niet tevreden is.”

Alexandrië Sneeuw
Product Marketing Director bij Salesloft

Salesloft geeft prioriteit aan het reageren op klanten, daarom zijn G2-discussies ook een belangrijke functie voor Snow en het team. G2-discussies stellen G2-bezoekers in staat om vragen over producten te stellen en hierop te reageren. Het is een kans voor Salesloft om rechtstreeks in contact te komen met gebruikers of kopers om zorgen weg te nemen, gedetailleerde antwoorden te geven of ze over de eindstreep te duwen om te kopen.

G2-beoordelingen zorgen voor grote groei van de pijplijn

Snow zegt dat G2 een enorme impact heeft op de verkoop van Salesloft. Ze merkt op dat G2 $ 781.250 aan Salesloft-inkomsten en $ 1.822.053 in de pijplijn heeft beïnvloed.

$781.250

omzet direct beïnvloed door G2

$ 1.822.053

in pijplijn aangedreven door G2

85%

responspercentage campagne

Snow zegt echter dat dit geen verklaring is voor de “productieve aard van G2-koersen die gedurende de hele dealcyclus in Salesloft-materialen worden gebruikt. G2 is werkelijk overal! Als ik zeg dat het bij elke deal betrokken is, denk ik niet dat er een enkele deal is die Salesloft tegenkomt zonder een G2-touchpoint.”

Verkoop meer, groei meer. Kom in contact met miljoenen softwarekopers en verhoog uw omzet met G2 Verkopersoplossingen.

Next Post

Hoe communiceer je met je team — van 2 kleine ondernemers die het proces hebben genageld

Communicatie is de sleutel tot elke relatie, vooral als het gaat om uw kleine bedrijfsteam. En voor Morgan en Andy Sommer, eigenaren van de in Houston gevestigde winkel Forth en Nomad, is dit de hoeksteen van hun succes. Het ondernemerspaar op de harde manier geleerd dat onsamenhangende communicatie kan leiden […]
Ik wil volgend jaar met pensioen gaan, maar ik heb $ 25.000 aan creditcardschuld en een grote maandelijkse hypotheekbetaling - ik woon ook samen met mijn drie kinderen en ex