Amazon Key Day, een tweedaags evenement dat dit jaar op 12 en 13 juli werd gehouden, presteerde 8,5% beter dan het evenement van vorig jaar, volgens de Adobe Digital Economy Index. De totale on the web verkoop in de VS bedroeg de eerste dag $ 6 miljard en de tweede dag $ 5,9 miljard.
Dit komt tegen de achtergrond van een drie maanden durende vertraging van de on line inflatie, ook gerapporteerd door Adobe.
Waarom het ons iets kan schelen. De pandemie, samen met de uitdagingen in de toeleveringsketen en de winkelvoorraad, hebben de traditionele verkoopperiodes voor consumenten verstoord. Zo werd in 2020 de Prime Working day-actie verschoven naar oktober.
De stijgende e-commerceverkopen fulfilled de promoties van dit jaar laten zien dat ondanks inflatie en concurrerende kosten zoals hogere gasprijzen en reizen, on the internet customers klaar zijn om te profiteren van offers in een aantal productcategorieën.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbrief waar digitale marketeers op vertrouwen.
Succesvolle campagnes. Juli is officieel het seizoen van terug naar university voor purchasers, en marketeers die deze artikelen promootten, zagen een stijging. Populaire productcategorieën waren onder meer kinderkleding, audioapparatuur en apparaten.
E-mailcampagnes stonden bovenaan de lijst van marketingkanalen met het hoogste rendement, satisfied een stijging van 171% in de toename van de inkomstenbijdrage. Daaronder bevonden zich betaald zoeken (150%) en sociale netwerken.
Kortingen. De grootste kortingen aangeboden door e-commerce verkopers tijdens Key Working day waren speelgoed (15% korting) en kleding (12%).
Lagere kortingsniveaus werden gerapporteerd voor pcs (8%), elektronica (6%) en tv’s (3%).
In 2021 waren er in november veel meer e-commercedagen fulfilled hoge uitgaven dan in 2020. De e-commerceverkoop vertoont geen tekenen van vertraging voor de feestdagen van 2022. Seizoensgebonden feestdagen komen steeds vroeger voor.
Lees volgende: Amazon Prime Day keert terug, terwijl rivalen in de detailhandel en e-commerce worden geconfronteerd met voorraaduitdagingen