Populaire SEO-tools voor het controleren en bewaken van uw bedrijfswebsite

Nicole Smith

Tools zijn enorm handig voor SEO. Toegang tot gebruiksvriendelijke, betrouwbare en nauwkeurige SEO-tools zal uw SEO-strategie versterken. U krijgt relevante inzichten in hoe uw website het doet en wat uw concurrenten doen in hun SEO-inspanningen.

U ziet, uitgebreide SEO-audits bieden een schat aan kennis bij het identificeren van websiteproblemen. Helaas kosten diepgaande audits tijd en geld als ze met de hand worden uitgevoerd.

SEO-tools kunnen die kosten en tijd halveren terwijl ze dezelfde kwaliteit van resultaten bieden. Met SEO-tools kunt u individuele zoekwoorden volgen en de backlinks die u probeert te verkrijgen volgen. U kunt ook rapporten maken die uw algehele voortgang vergelijken met die van uw concurrenten.

SEO-tools

We hebben een lijst verzameld met de 10 beste SEO-tools voor auditing en monitoring. Deze tools kunnen worden gebruikt voor uw zakelijke doelen en behoeften.

1. Google Search Central: Google Search Console/Google Analytics

Google Zoeken Centraal is een gratis tool van Google waarmee websitebeheerders, webontwikkelaars en marketeers hun aanwezigheid in de zoekresultaten van Google kunnen volgen.

Deze SEO-monitoringtool biedt rapporten en tools om gebruikers te helpen bij het beoordelen van enkele van de meest typische technische SEO-problemen. U kunt de console ook gebruiken om te bevestigen dat de webcrawlers van Google toegang hebben tot elke pagina op uw website, te garanderen dat de nieuwe pagina’s worden geïndexeerd wanneer verwacht en om meldingen te ontvangen wanneer Google spam of indexeringsproblemen op uw site aantreft.

2. AHREF

AHREFS concurreert om de leidende posities van de meest vertrouwde en beste SEO-monitoringtools. Het biedt een van de meest gebruiksvriendelijke en uitgebreide technische SEO-audittools die u op onze lijst zult tegenkomen.

U kunt ook in de zoekresultaten en het verkeer van elke site duiken met behulp van de siteverkenner van AHREFS. Bovendien kunt u de concurrentieanalysefunctie gebruiken om de backlinks van uw concurrent te controleren en deze te gebruiken om uw merk een boost te geven. outreach-marketing.

3. SEMrush

SEMRush is een van de krachtigste en meest vertrouwde alles-in-één marketingplatforms voor zoekmachines. Het biedt zijn technische SEO-auditfuncties via een enkele website-audit die meer dan 130 on-page en technische problemen analyseert.

Dit platform dekt ook een compleet scala aan technische SEO-prestatieproblemen bij het uitvoeren van een website-audit. SEMrush biedt aangepaste en thematische rapporten die u kunt openen, die specifiek zijn voor één aspect van technische SEO.

4. MOZ Pro

MOZ Pro is ook een alles-in-één suite van SEO-tools die u kunt gebruiken om de zoekpositie van uw site te versterken. U kunt SEO-mogelijkheden ontdekken met deze beste SEO-audittool en deze gebruiken voor het genereren van rapporten en het bewaken van de prestatievoortgang van uw site.

U kunt uw site crawlen om meer dan 3.000 links per URL te beoordelen, e-mailrapporten ontvangen met gedetailleerde statistieken voor webpagina’s en inzicht krijgen in factoren over de crawlcapaciteiten van uw site en voor het vinden van dubbele inhoud.

5. Seolyzer

Seolyzer is een gratis tool voor websitecrawling, SEO en loganalyse waarmee u kunt bepalen hoe zoekmachines uw site bekijken. Deze SEO-tool haalt ook informatie-crawlbots op die in de logbestanden van uw server zijn achtergelaten om uw SEO-KPI’s te bepalen en te maken tijdens het browsen op de website.

Dit platform bepaalt foutcodes, prestaties van de paginasnelheid en omleidingen. Seolyzer levert ook een analyserapport van elke pagina van uw site voor een beter begrip. Met dat in gedachten kunt u het probleem controleren en op welke pagina het is ontdekt.

SEO-tools

6. Sitechecker

Sitechecker is een cloudgebaseerde crawler die u helpt bij het maken van een uitgebreid SEO-rapport met een gedetailleerde audit van uw website, rangschikkingsinformatie en stappen die u kunt nemen om uw SEO en backlink-tracking te verbeteren.

Het is ook geoptimaliseerd voor webbrowsers, met een soepele integratie voor Google Search Console en Google Analytics. U kunt snelle controles op de pagina uitvoeren en alle informatie krijgen die u nodig hebt.

7. Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog is een marktleider in technische SEO-audits. Het heeft een klantenbestand dat Disney, Amazon, Apple en Google omvat. Hun SEO Spider Tool is een sitecrawler die websites van elke omvang beoordeelt en gebruikers technische SEO-aanbevelingen biedt.

U kunt SEO Spider gebruiken om verbroken links op uw site te bepalen, nauwkeurige XML-sitemaps te maken waarmee pagina’s sneller worden geïndexeerd, pagina’s met zwak geoptimaliseerde of ontbrekende metadata te vinden, verbroken omleidingsketens op te lossen, dubbele pagina’s te vinden en meer.

8. SE-ranglijst

SE Ranking is een geweldige tool voor SEO-beheer die de rangschikking van de gezondheid van websites, het verkeer en de prestaties van zoekwoorden controleert. Het biedt inzicht in uw concurrenten, waardoor u het SEO-landschap beter leert kennen en uw marketingstrategie kunt aanpassen.

Onthoud dat SE Ranking een white label SEO-tool is, wat betekent dat u aangepaste SEO-rapporten kunt maken met personalisatie- en merkopties. Hoe cool is dat?

9. Controleer Mijn Links

Controleer Mijn Links is een goede SEO-tool geschikt voor organisaties die sterk afhankelijk zijn van uitgaande en inkomende links. Het is een Google Chrome-extensie die uitsluitend wordt gebruikt voor het beheren van links in alle soorten en maten.

Met behulp van deze extensie kunt u een goed idee krijgen van hoe goed uw links het doen. U kunt bijvoorbeeld zoeken naar een term op Wikipedia. Check My Links kan u vertellen hoeveel links die pagina heeft en hoeveel ervan zijn verbroken. Het geeft u een idee van hoe u uw inhoud kunt personaliseren om de meest gestelde vragen te beantwoorden.

10. KWFinder

KWFinder is SEO-software op de pagina voor het vinden van zoekwoorden met weinig of geen concurrentie. Top digitale marketeers en SEO-experts gebruiken deze tool om erachter te komen waar hun concurrenten op rangschikken en om te kiezen of ze hun SEO-strategieën willen aanpassen.

U kunt ook hun rangvolger gebruiken om uw organische zoekrangschikking te identificeren en uw voortgang te volgen. Als uw SERP-positie niet aangenaam genoeg is, kunt u gebruikmaken van nieuwe zoekwoordideeën om uw positie te verbeteren.

SEO-strategie

Conclusie

Daar heb je het! Nu is het tijd om uw site te controleren en de technische problemen op te lossen die van invloed kunnen zijn op uw SERP-ranglijst. We wensen je veel geluk!

Welke van deze SEO-tools bent u van plan te gebruiken en welke heeft u in het verleden gebruikt? Wat zijn je ervaringen tijdens het gebruik ervan? Deel uw mening met ons.

Next Post

Onderzoek naar millennial B2B-beslissers, passie blijkt de sleutel voor influencers en de nieuwe co-tweets van Twitter

Waarom B2B-marktplaatsen nu een mainstream verkoopkanaal voor digitale handel zijn [Report]De verkoop van de B2B-marktplaats steeg in 2021 satisfied 131 procent en bereikte $ 56,5 miljard, waarmee ze het snelst groeiende e-commercekanaal zijn, met een verwachte omzet van ongeveer $ 130 miljard in 2022, aangezien 57 procent van de B2B-kopers […]