Plytix verlaagt CPL met 82% met G2 Seller Solutions

Klantrecensies bevestigen uw verkoopargumenten voor kopers, maar kunnen een uitdaging zijn om te verzamelen.

Doorway authentieke meningen in excess of uw products vast te leggen, kunnen potentiële kopers softwareoplossingen evalueren en aankoopbeslissingen vergemakkelijken. Het verzamelen van beoordelingen kan echter lastig zijn. Plytix maakte gebruik van hun interne group en partnerschap met G2 om een ​​community rond hun products op te bouwen, meer beoordelingen te krijgen en marketinggekwalificeerde sales opportunities (MQL’s) te vergroten.

Plytix is productinformatiebeheersoftware (PIM) die kleine en middelgrote bedrijven helpt bij het creëren, beheren en stroomlijnen van productinformatie. Het platform stelt gebruikers ook in staat om fulfilled flexibele variatie om te gaan, productrelaties te beheren en attributen te berekenen.

Hoewel sommige middelgrote bedrijven geen prioriteit geven aan het genereren van beoordelingen, erkende Plytix de kracht van beoordelingen om potentiële kopers te overtuigen en de influence die getuigenissen van klanten hadden bij het genereren van nieuwe MQL’s.

Hoewel ze 2021 begonnen met slechts één nieuwe organische recensie, waren ze tegen het einde van het jaar in staat om hun totale aantal beoordelingen meer dan te verdubbelen. Als je kijkt naar Het G2-profiel van Plytix nu zul je merken dat het boordevol beoordelingen en badges staat die het products als leider in softwarecategorie laten zien.

U ziet het misschien niet, maar deze getuigenissen van klanten speelden een cruciale rol bij het helpen van Plytix bij het optimaliseren van de MQL-generatie en het verlagen van de kosten for every direct (CPL).

Betekenisvolle klantbeoordelingen koppelen aan zakelijke KPI’s

Elke grote overwinning heeft een sterk spelplan en het vragen om beoordelingen is niet anders. Plytix realiseerde zich dat het beoordelingen moest gebruiken om het vertrouwen van toekomstige klanten te winnen en de zichtbaarheid van het merk te vergroten. Daarom bedachten ze een strategie om klantbeoordelingen te koppelen aan key overall performance indicators (KPI’s).

“We hadden geen strategie voor het verzamelen van testimonials”, zegt Ashley Duncan, PPC en World wide web Content Direct bij Plytix. augustus 2021.”

Lage recensiecijfers hadden niet alleen invloed op de aanwezigheid van Plytix op G2, maar betekenden ook dat MQL’s binnendruppelden.

Duncan legt uit: “Voordat we ons concentreerden op het genereren van beoordelingen, hadden we maar een paar MQL’s for each maand die organisch uit G2 kwamen, maar ze waren nauwelijks een druppel in de totale MQL-vijver. Ze kostten ons bijna wat we betaalden voor MQL’s op andere kanalen zoals Google Ads en LinkedIn.’

Uitdagingen

Plytix wilde meer beoordelingen in excess of G2 genereren fulfilled twee doelen voor ogen:

  • Prestaties verbeteren op G2 achieved klantrecensies
  • Verhoog het aantal MQL’s en verlaag de kosten for each MQL

Recensies helpen toekomstige klanten diep in te gaan op hoe uw item problemen oplost die vergelijkbaar zijn satisfied die van hen. In werkelijkheid, 92% van de B2B-kopers is eerder geneigd om te kopen na het lezen van een vertrouwde recensie.

Eén recensie zou het nooit halen voor Plytix. Ze wilden dat hun G2-profiel zou weerspiegelen waar ze echt voor staan: collaboratief productinformatiebeheer. Bovendien waren ze op zoek naar slimmere manieren om op een meer kosteneffectieve manier gekwalificeerde sales opportunities te genereren.

Op dit punt beseften ze de noodzaak om te investeren in het genereren van recensies.

Afstemmen op klanten en een community opbouwen fulfilled G2

Er is geen betere plek dan G2 wanneer een bedrijf klanten wil benaderen die computer software onderzoeken. Achieved meer dan 60 miljoen bezoekers for every jaar is G2 de beste plek om social evidence te verzamelen, weer te geven en te promoten.

Plytix gebruikt G2 recensie generatie om het verzamelen van beoordelingen te automatiseren, geloofwaardigheid op te bouwen en potentiële kopers aan te trekken.

Oplossingen

Plytix genereerde meer beoordelingen en geoptimaliseerde MQL-generatie satisfied behulp van:

  • G2 recensie generatie campagnes om echte klantrecensies te verzamelen en interesse in hun item te wekken
  • G2 Content-abonnement om prospective clients te beïnvloeden achieved concurrentievergelijkingsrapporten

De klantensucces- en marketingteams van Plytix werken samen om klantrelaties om te zetten in G2-critiques. Plytix stuurt elke klant die een recensie achterlaat een paar merksokken en een handgeschreven notitie, wat resulteert in de oprichting van de onofficiële “Plytix Socks Club”, die nu leden above de hele wereld heeft.

Plytix maakt ook deel uit van de G2 Geeft programma om recensiecampagnes te stimuleren en bij te dragen aan goede doelen. Duncan legt uit: “Onze G2 Offers-connection is een groot deel van dit challenge geweest. We hebben tot nu toe bijna $ 1.000 opgehaald voor Women Who Code.”

Meer gebruikersrecensies en MQL’s genereren tegen lagere kosten satisfied G2

Het duurde niet lang voordat Plytix naar de leading van hun primaire softwarecategorie op G2 klom. Ze eindigden zelfs achieved de meeste beoordelingen van alle PIM-companies na verdubbeling van hun inspanningen om klantbeoordelingen te genereren.

Om deze resultaten te delen en hun aanwezigheid op de markt te verstevigen, maakte Plytix gebruik van de G2 Written content-abonnement om de objectieve vergelijkingsrapporten van derden van G2 te delen. Het verkoopteam van Plytix gebruikt deze rapporten om potential clients te beïnvloeden satisfied nauwkeurige beoordelingsgegevens about het gebruiksgemak en de klantenservice.

Plytix gebruikte ook G2-rapportgegevens om digitale middelen te maken en te delen voor gerichte campagnes op sociale-mediaplatforms.

Plytix gebruikt G2-gegevens om digitale activa te maken

Duncan legt uit: “Toen we eenmaal wat energie hadden gestoken in onze strategie voor het genereren van recensies, zagen we het aantal MQL’s van G2 stijgen, waarbij de kosten per MQL proportioneel daalden.”

Binnen vijf maanden zag Plytix een sterke toename van het aantal MQL’s van G2.

“11% van onze MQL’s kwam van G2, wat een report is en van G2 ons op één na finest presterende betaalde kanaal maakt”, verduidelijkt Duncan.

82%

lagere kosten for each MQL vanaf G2 in januari 2022, vergeleken met de totale kosten for every MQL van Plytix

80+

gebruikersrecensies verzameld in minder dan een jaar

11%

van MQL’s in januari 2022 kwam van G2

G2 Verkopersoplossingen een sleutelrol blijven spelen in de manier waarop Plytix klantrecensies verzamelt, zeer gerichte sales opportunities genereert en hun kosten for each MQL verlaagt.

Duncan zegt: “We zijn in dit undertaking gegaan om ons alleen op G2 te concentreren en het is opmerkelijk om te zien hoe een toename van beoordelingen op G2 kan correleren satisfied meer zaken.”

Meer application verkopen? Kom voor bedrijven die uw merchandise onderzoeken satisfied G2 Verkopersoplossingen.