Hoe u uw authenticiteit in marketing kunt versterken?

Nicole Smith

Er wordt tegenwoordig veel gesproken over authenticiteit in marketing. Er waren 2,2 miljard zoekopdrachten op “kennen zoals en vertrouwen”!

Maar hoe ziet authenticiteit eruit en hoe zorg je ervoor dat je marketing authentiek is?

Er is niet één antwoord op die vraag, want authenticiteit betekent voor iedereen iets anders. Voor sommige mensen kan het betekenen dat je trouw blijft aan je merkidentiteit en trouw blijft aan je kernwaarden. Voor anderen kan het betekenen dat u marketingberichten maakt die oprecht en herkenbaar zijn.

Laten we het onder ogen zien. Wantrouwen is de standaard

Als marketeers hebben we het altijd over luisteren naar klanten en onze klanten bedienen. Maar hoe goed doen we het?

Uit een Gallup-enquête uit 2021 blijkt dat bedrijfsgerelateerde beroepen aanzienlijk lager scoren dan andere beroepen.

Ik weet niet zeker of dit goed nieuws of slecht nieuws is, maar het vertrouwen in veel van de meest vertrouwde beroepen neemt af.

Consumenten hunkeren naar authenticiteit in marketing

Met al deze twijfel en wantrouwen is het geen verrassing dat klanten op zoek zijn naar eerlijkheid van bedrijven. EEN Cohn & Wolfe onderzoek toonde aan dat 63 procent van de ondervraagde consumenten in 12 wereldwijde markten zou een bedrijf kopen en aanbevelen dat zij als authentiek beschouwen ten opzichte van zijn concurrenten.

Niets van dit alles is verrassend. U bent tenslotte ook een consument en u kunt BS op een miljoen mijl afstand zien.

Marketeers overschatten hun authenticiteit

Uit een onderzoek van Social Media Today bleek dat: minder dan de helftf alle consumenten GELOVEN de informatie die marketeers hen geven.

Als ondernemer, bedrijfseigenaar of marketeer moet je het feit omarmen dat klanten door je BS heen kijken! Het idee dat je consumenten moet imponeren met grote woorden of het juiste zeggen, is gewoon VERKEERD.

Waarom authentieke marketing werkt

Authentieke marketing werkt omdat het eerlijk en betrouwbaar is. Wanneer klanten het gevoel hebben dat er eerlijk en zonder verborgen agenda’s met hen wordt gecommuniceerd, is de kans veel groter dat ze positief reageren.

Bovendien, wanneer marketingprofessionals authentieke marketing beoefenen, bouwt het vertrouwen op tussen het bedrijf en de klant. Dit kan leiden tot meer loyaliteit op de lange termijn en een betere reputatie

Wat betekent het om authenticiteit in marketing te beoefenen?

Authenticiteit in marketing betekent zichtbaar trouw zijn aan je merkidentiteit en kernwaarden. Het betekent het creëren van marketingberichten die oprecht en herkenbaar zijn. Het betekent de klant centraal stellen en luisteren naar wat ze te zeggen hebben.

Het sleutelwoord in deze definitie is “ZICHTBAAR” – en dat betekent dat iedereen (klant of werknemer) uw merkwaarden binnen enkele seconden of minuten na contact met uw organisatie zou ervaren.

Dit kan ongelooflijk eng zijn voor bedrijven van elk formaat, vooral die bedrijven met werknemers of meerdere locaties omdat ze meer mensen en meer bewegende delen hebben.

Manieren om op een authentieke manier aan marketing te doen

Laten we ergens duidelijk over zijn. Authenticiteit is GEEN marketingstrategie. Authenticiteit is een keuze, het is een manier van zijn. Maar hoe ziet dat eruit?

In dit gedeelte ga ik specifieke dingen beschrijven die u kunt doen om merkauthenticiteit op te bouwen.

Maak van integriteit en congruentie een kernwaarde

Zonder integriteit werkt niets

Om integriteit een hele waarde in uw bedrijf te maken, hoeft u alleen maar te zijn wie u bent, te doen wat u zegt en de documentatie of sociaal bewijs te tonen.

Wees niet bang om een ​​standpunt in te nemen

Je doelgroep wil en verwacht dat een corporate merk een standpunt inneemt over alles, van hoe ze hun merkbelofte waarmaken.

Uw contentmarketing; het zijn toon-, stem- en onderwerpkeuzes; alles wat u als bedrijf doet en zegt, moet de waarden weerspiegelen die belangrijk zijn voor uw doelmarkt.

Wees kwetsbaar

Deze is moeilijk voor veel bedrijven omdat ze het gevoel hebben dat ze een “sterk” front moeten opstellen. Maar kwetsbaar zijn laat zien dat je een mens bent. Het opent de deur voor klanten om zich te verhouden tot u en uw merk.

Er zijn veel manieren om kwetsbaar te zijn in marketing. U kunt uw verhaal, uw missie of zelfs uw waarden delen. Als je kwetsbaar bent, bouw je ook vertrouwen op.

Present zijn

Dit is waarschijnlijk het belangrijkste dat u kunt doen om merkauthenticiteit op te bouwen. Wees beschikbaar en toegankelijk voor uw klanten. Luister naar wat ze zeggen en pak hun zorgen aan.

Zorg ervoor dat je reageert op sociale media en dat je een klantenserviceteam hebt om eventuele problemen op te lossen.

Stop met alles in je communicatie te verdoezelen

Taal speelt een grote rol in authentieke marketing. Vermijd het gebruik van vage zakelijke taal. Gebruik in plaats daarvan eenvoudige taal die duidelijk aangeeft waar uw merk staat over elk probleem.

Je hoeft niet over elk onderwerp een mening te hebben. Gebruik de missie van uw organisatie om u te begeleiden.

Wees duidelijk over je waarden en oefen ze zichtbaar

Te veel bedrijven creëren missie-, visie- en waardenverklaringen die er gewoon zijn. Het is moeilijk toe te geven, maar deze uitspraken beginnen met een belofte, maar worden uiteindelijk vaag en betekenisloos naarmate het bedrijf groeit.

Om succesvol te zijn, moet u die waarden en overtuigingen omzetten in ZICHTBARE artefacten in uw bedrijf.

Bijvoorbeeld:

Chick-fil-a en Hobby Lobby zijn erg vocaal over hun christelijke waarden en ze zijn op zondag gesloten.

authenticiteit in marketing van Hobby Lobby

Nike kreeg veel kritiek op hun reclame voor Colin Kaepernick, omdat ze mensen blijven laten zien hoe ze “Just Do It” kunnen doen.

authenticiteit in marketing van Nike

Beide merken schuwden het niet om hun overtuigingen te delen om contact te maken met door overtuiging gedreven kopers.

Embrace Vale: wees open over uw producten en diensten

Consumenten zijn geïnteresseerd in hoe uw producten en diensten worden gemaakt en ontwikkeld.

Met stijgende kosten en prijzen, merken die open zijn over het kwaliteitsniveau en de moeite die in hun producten en diensten wordt gestoken.

Als de waarden van uw merk van invloed zijn op hoe u werkt, zal openheid over extra inspanningen, werk, enz. ervoor zorgen dat uw klanten krijgen waarvoor ze hebben betaald, in uw voordeel werken.

Stel mensen in dienst en train ze in uw merkverhaal en waarden

Werknemers zijn een van de meest genegeerde marketingkanalen voor elk bedrijf. Veel consumenten zullen een mening over uw bedrijf ontwikkelen op basis van hun ervaring met uw medewerkers.

Voordat je eropuit gaat om werknemers in dienst te nemen, moet je je merkverhaal bij elkaar brengen; Waar zet jij je voor in? Waarvoor kunnen mensen op je rekenen? Waarom levert u uw producten en diensten zoals u doet?

Als u wilt dat medewerkers uw merkboodschap overbrengen, moet u weten wat uw merkimago is, zodat u dat verhaal kunt vertellen en toekomstige medewerkers kunt laten zien hoe de authenticiteit van uw merk zichtbaar is in uw organisatie.

Pronk met uw activiteiten

Een eenvoudige manier om op authentieke wijze met uw merk te pronken, is door uw activiteiten zichtbaar te maken.

Als je in een restaurant bent geweest dat pronkt met hun keuken, weet je al hoe krachtig het is om te laten zien hoe je product in elkaar zit.

Zelfs dienstverlenende organisaties hebben de mogelijkheid om te laten zien hoe uw “worst wordt gemaakt”. Ryan Levesque, auteur en maker van Quiz Funnels, deed bijvoorbeeld onlangs een webinar waarin hij zijn studenten meenam achter de schermen van hun studio.

Ververs je veelgestelde vragen

Uw pagina met veelgestelde vragen is een vaak genegeerd onderdeel van uw marketinginspanningen om uw merkstem te laten horen.

Momenteel voelen veel grote merken zich “vrij genoeg” om los te laten en veelgestelde vragen op een persoonlijke manier te beantwoorden, waardoor hun nieuwe klanten en bestaande klanten het gevoel hebben dat ze met een persoon praten.

Maar kleinere, meer toegankelijke merken zoals het uwe kunnen hetzelfde doen. Het hoeft niet overdreven creatief te zijn, gewoon rechtstreeks met uw klant praten en woorden gebruiken die ze begrijpen, volstaat.

Buffer is een goed voorbeeld:

Buffer’s toon hier is wat ik “normaal en verwacht” zou noemen, niet grappig of omslachtig, maar informatief.

Maar dit is wat hun FAQ opvalt: ze bevatten de auteur van de vraag en het antwoord. Je zou je zorgen kunnen maken dat deze persoon overspoeld wordt met vragen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. In plaats daarvan krijgt de lezer het gevoel dat er een gezicht aan het antwoord is gekoppeld. En dat is genoeg.

Door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC)

Met het consumentenvertrouwen op een historisch dieptepunt, is een subtiele manier om een ​​dieper niveau van vertrouwen op te bouwen, uw klanten in uw marketing te betrekken. Dit wordt door gebruikers gegenereerde inhoud genoemd.

Consumenten zien tegenwoordig liever dat andere trouwe volgers jouw product of dienst gebruiken. Niet alleen dat, maar consumenten hebben de neiging om creatievere en boeiendere inhoud te creëren.

Voordelen van authenticiteit in marketing

Verhoogde klantenbinding en merkloyaliteit

“Volgens een onderzoek uit 2021 uitgevoerd door The Org in de VS, 84% van de Amerikaanse millennials zegt dat ze loyaler zouden zijn aan een merk als ze wisten dat het transparant was, en 37% is van mening dat de waarden en cultuur van een bedrijf de belangrijkste facetten van transparantie zijn. Bovendien zei 38% van de respondenten dat ze van mening waren dat hun werkplek ‘een publieke toewijding aan transparantie had gedeeld’

Merkbekendheid vergroten

Consumenten doen tegenwoordig uitgebreid onderzoek voordat ze beslissen over producten en diensten.

Maar dit onderzoek gaat verder dan het vergelijken van functies en prijzen. Ze kijken naar posts op sociale media, recensies en zelfs marketingcampagnes om te peilen waar uw bedrijf staat.

Consumenten wieden via generieke marketing of nepnieuws en kijken naar verschillende kanalen om te zien of je doet wat je predikt. In wezen is uw doel om een ​​enorme hoeveelheid inhoud te genereren die consistent is met een authentieke ervaring.

Laatste gedachten

Authenticiteit is de sleutel in elk bedrijf, maar het is vooral belangrijk in marketing. Consumenten zijn slim en kunnen generieke of nep-inhoud snel doorzien. Als u oprecht bent met uw klanten en hen de innerlijke werking van uw bedrijf laat zien, is de kans groter dat ze loyale en terugkerende klanten zijn.

Next Post

Coolhunting: innovatiestrategie voor bedrijven

Om succes te behalen, moet je gelijke tred houden fulfilled de developments en gebeurtenissen die momenteel in de wereld plaatsvinden, dus bedrijven moeten altijd attent zijn en zich onderscheiden van de concurrentie. Daarom is het dankzij het werk van het gebied met industry experts satisfied een Professionele Master’s Diploma MBA […]