Hoe PayPal werknemers laat investeren in innovatie

Hoe PayPal werknemers laat investeren in innovatie

Crowdsourcing wordt vaak gebruikt om innovatie te stimuleren, maar in de praktijk is het ontsluiten van de wijsheid van de menigte makkelijker gezegd dan gedaan. Bedrijven kunnen overweldigd worden door slechte of nutteloze ideeën, die het proces kunnen verstoppen en zelfs een bedrijf op een dwaalspoor kunnen brengen. Veel crowdsourcing-campagnes bieden prijzen voor het winnen van ideeën, maar het bepalen van het optimale sort (contant of niet-contant) en de grootte van de beloning is een moeilijke taak. Er zijn ook aanwijzingen dat bedrijven zich verzetten tegen ideeën, hoe waardevol ook, die niet intern zijn uitgevonden.

Om deze veelvoorkomende problemen te omzeilen, heeft het financiële technologiebedrijf PayPal een nieuwe aanpak ontwikkeld, geïnspireerd op de wereld van durfkapitaal (VC). Deelnemers aan het jaarlijkse Global Innovation Event van het bedrijf dienen hun ideeën in, internet als bij conventionele wedstrijden. Maar in een volgende ronde fungeren ze als investeerders en plaatsen ze weddenschappen op wat volgens hen de beste ideeën zijn, ongeacht de bron. Daarnaast staat de investeringsronde open voor alle circa 30.000 fulltime medewerkers van het bedrijf.

Een innovatievaluta

De sleutel tot de investeringsronde ligt in de interne op blockchain gebaseerde tokens van het bedrijf, genaamd WoW. Werknemers verdienen tokens door deel te nemen aan innovatie-inspanningen (bijv. octrooien) in het hele bedrijf. Tokens kunnen worden ingewisseld voor ervaringen van onschatbare waarde, zoals een baas meenemen voor een skydiving-les, de krijgskunst van Krav Maga rechtstreeks van CEO Dan Schulman leren, of CTO Sri Shivananda bij je thuis laten komen en je thuisnetwerk en slender luidsprekersysteem opzetten.

Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de kans krijgen om te investeren, geeft het bedrijf een aantal WoW-tokens aan alle deelnemende medewerkers. Werknemers kunnen investeren in projecten waarvan zij denken dat ze goede kandidaten zijn om goed te presteren in de competitie. PayPal beperkte investeringen ook tot 100 WoW for every idee om deelnemers te stimuleren hun beleggingsportefeuilles te diversifiëren en op zoek te gaan naar goede ideeën.

Deelnemers die investeren in de drie ideeën die de laatste ronde van het innovatietoernooi halen, verdienen een genereus rendement op de WoW-tokens die ze inzetten – een 200-voudig rendement voor het steunen van het winnende idee en een 100-voudig rendement op de tweedeprijswinnaars . En web als in de echte investeringswereld verliezen deelnemers de tokens die ze inzetten op ideeën die de laatste ronde niet halen.

Van idee tot implementatie

Voor het eerst gestart in 2019 op voorstel van een groep stagiaires, vindt het nu jaarlijkse toernooi plaats above een periode van enkele maanden. Het bestaat uit zes rondes, te beginnen met de eerste indiening van een idee voor een laatste bedrijfsevenement van het variety ‘Shark Tank-achtig’, waar de drie beste teams hun ideeën en strategieën presenteren aan het senior administration van PayPal. Het winnende idee wordt vervolgens ontwikkeld voor implementatie.

Om de menigte te helpen, is een reeks probleemstellingen ontwikkeld doorway vooraanstaande leidinggevenden around de hele wereld, zodat de ingediende ideeën gericht zijn op gebieden die belangrijk zijn voor het bedrijf. Deze hebben doorgaans betrekking op brede thema’s zoals ‘groeimarkten’ en ‘sociale innovatie’. De gestelde vragen hebben een open up einde, zoals: “Hoe kunnen we producten creëren of verbeteren om een ​​inclusief economisch herstel te ondersteunen en beter te voldoen aan de behoeften van de niet-bankierende, digitaal uitgesloten bevolkingsgroepen en werklozen / werklozen?” en “Hoe gebruiken we onze producten en diensten om onze klanten effectiever te helpen bij het bestrijden van klimaatverandering?”

De wedstrijd van 2019 trok 1.500 inzendingen in 2020 steeg het aantal naar 2.500. Inzendingen ondergaan een eerste screening om ervoor te zorgen dat ze passen en haalbaar zijn, waarna deelnemers hun investeerderspet op zetten en beslissen waar ze hun WoW-tokens willen inzetten. De 100 ideeën die de meeste investeringen aantrekken, gaan vervolgens doorway naar de volgende ronde.

In de ronde van 100 dienen groups bedrijfsplannen van één pagina in, die worden beoordeeld door de sponsors van de probleemstellingen waarmee de wedstrijd begon. Vervolgens worden twee tot drie ideeën for each probleemstelling gepromoveerd tot een ronde van 25, waarbij groups video’s van één minuut presenteren. PayPal-werknemers stemmen vervolgens en rangschikken hun leading drie voorkeuren. De major 10 stemmentrekkers gaan dan door naar de volgende ronde, waar ze pitchen voor de sponsors van de probleemstellingen. De sponsors kiezen de drie beste ideeën, die doorgaan naar het laatste bedrijfsbrede evenement, waar het senior administration de winnaar bekroont.

In 2019 werd het winnende idee ontwikkeld doorway een wereldwijd divers, multifunctioneel staff van vier. Ze voerden marktonderzoek uit, heroverwogen de gebruikerservaring en testten concepten voor het afrekenen van klanten die waren ontworpen om klimaatactie doorway PayPal-consumenten en verkopers te bevorderen. Na het toernooi werkte het team samen satisfied PayPal’s International Innovation en Environmental Sustainability-teams om een ​​productprototype te ontwikkelen dat het klimaatbewustzijn binnen het system van het bedrijf bevordert en klanten aanmoedigt om hun CO2-voetafdruk te compenseren.

In 2020 ging het idee van het winnende staff in op de probleemstelling van het vinden van effectievere en directere manieren om PayPal-klanten van dienst te zijn. Het workforce stelde een doorway kunstmatige intelligentie aangedreven raamwerk voor dat automatisch oplossingen voor mislukte klantinteracties in realtime sorteert en genereert. Het idee is uitgegroeid tot een meerjarig venture dat al aanzienlijke verbeteringen heeft opgeleverd, zoals het verminderen van de gemiddelde afhandelingstijden van de klantenservice en het verminderen van het aantal telefoontjes naar de klantenservice (door klanten in staat te stellen nauwkeurigere probleembeschrijvingen te geven).

Daarnaast besloot het bedrijf een ander prime-10-idee te implementeren dat was ontworpen om de carrières van meer vrouwelijke directeuren en senior directeuren te stimuleren doorway hen samen te werken satisfied een sponsor op het niveau van een vice-president of senior vice-president. Tegen het einde van 2021 hadden bijna 100 vrouwen zich ingeschreven voor het programma en waren ze gekoppeld aan ongeveer 48 sponsors in het hele bedrijf.

Wat het publiek van de wedstrijd vond

Enquêtes die zijn uitgevoerd na de toernooien van 2019 en 2020 leveren sterk bewijs van de effectiviteit van dit op VC gebaseerde ontwerp. (Vanwege de verstoringen van de pandemie werd het programma in 2021 gepauzeerd, maar wordt in de zomer van 2022 hervat.) Honderden deelnemers – zowel werknemers die ideeën pitchten als degenen die erin investeerden – reageerden erop.

Driekwart van de respondenten gaf aan dat ze door het vooruitzicht van de investeringsronde zorgvuldiger moesten nadenken more than in welke van hun ideeën hun collega’s eerder zouden investeren. Een meerderheid zei ook dat de investeringsfunctie het aantal ingediende ideeën verhoogde. Door zowel de kwaliteit als de kwantiteit van inzendingen te verhogen, lijkt de investeringsfunctie een centraal probleem van crowdsourcing te hebben opgelost: hoge beloningen zoals geldprijzen trekken vaak een groter aantal inzendingen aan, maar verbeteren niet noodzakelijk de kwaliteit.

Meer specifiek bleek het vooruitzicht op concurrentie in de investeringsronde van invloed te zijn op de kwaliteit en kwantiteit van de inzendingen. Tweederde van de respondenten was van mening dat de investeringsronde het algehele concurrentieniveau heeft vergroot. We vonden een positieve correlatie van 30% tussen waargenomen concurrentieniveaus en de mate waarin deelnemers geïnteresseerd waren in wat hun leeftijdsgenoten zouden denken. We vonden ook een sterke positieve correlatie van 50% tussen waargenomen concurrentieniveaus en het aantal ideeën dat deelnemers kozen om in te dienen. Satisfied andere woorden, hoe meer deelnemers van mening waren dat de investeringsronde het concurrentieniveau verhoogde, hoe meer ze nadachten more than externe validatie en hoe meer ideeën ze uiteindelijk instuurden.

Een andere variable die de effectiviteit van het toernooi verbeterde, was het succes bij het aanboren van de intrinsieke motivatie van de menigte: Meer dan 90% van de respondenten zei dat ze deelnamen aan het toernooi om de klantervaring te verbeteren of om het bedrijf succesvoller te maken. Een vergelijkbaar percentage vond het toernooi ‘leuk’ omdat het hen liet zien wat hun collega’s van hun ideeën vonden.

Uit de enquêtes kwamen enkele zorgen naar voren waar bedrijven rekening mee moeten houden. Veel respondenten maakten zich bijvoorbeeld zorgen dat groups overdreven lobbyen en hun projecten agressief pitchen voor potentiële investeerders, net zoals startups doen bij het zoeken naar durfkapitaal. Dit zou het vermogen van het toernooi om het ‘beste’ idee te ontdekken, kunnen ondermijnen, waardoor de resultaten zouden verschuiven naar ideeën die het meest ‘verkocht’ waren. Om dergelijke verstoringen te voorkomen, zouden beperkingen op dergelijk lobbyen in toekomstige rondes gunstig kunnen zijn.

PayPal is blij fulfilled de resultaten van het programma en wil het voortzetten. Het bedrijf deelt het ontwerp ook fulfilled andere bedrijven die het misschien willen overnemen. De tijd zal leren of deze innovatieve aanpak de standaarden voor innovatiecrowdsourcing zal herschrijven, maar het potentieel dat het tot nu toe heeft getoond om zowel de kwantiteit als de kwaliteit van ideeën te vergroten, maakt het een serieuze kanshebber.