Ondernemers pitchen de hele tijd. We pitchen onze medewerkers op onze ideeën. We pitchen onze toekomstige klanten en “verkopen” werk ons in te huren. We pitchen zelfs onze 3-jarigen om hen aan te moedigen hun groenten te eten.
Keane Angle, oprichter van Verhaalpitch decks deelde zijn inzichten voor eigenaren van kleine bedrijven en startups.
Story Pitch Decks is een assistance die startups en serviceorganisaties helpt hun bedrijf beter te pitchen.
Ja, het “pitchdeck” is absoluut belangrijk. Is het duidelijk, goed grafisch en brengt het de juiste boodschap over?
https://www.youtube.com/observe?v=RZtguTVEW28
Het dek komt op de tweede plaats
Wat belangrijker is, legt Keane uit, is het “huiswerk” dat vooraf nodig is.
Get started op hoog niveau en stel de juiste vragen.
Keane stelt voor dat je 5 sleutelzinnen opschrijft om te beschrijven waar je pitch in het algemeen over zou moeten gaan.
Zorg er bij het maken van je pitch voor dat de pitch begrijpelijk is voor een 9e-klasser.
Je pitcht voor heel slimme mensen, ze zijn vaak gewoon GEEN specialist in jouw branche.
Gebruik geen fancy acroniemen of termen, TENZIJ je weet dat het publiek het verwacht of aankan.
timing
Tot slot, voor de eigenlijke pitch, zorg ervoor dat u het juiste instant begroot.
Als je 30 minuten hebt voor de VERGADERING, ga er dan niet vanuit dat dat 30 minuten is voor de pitch. Hoe zit het satisfied de tijd voor groeten? Vragen? kletsen. Misschien blijkt de daadwerkelijke toonhoogte slechts 20 minuten te zijn.
Heb je onze bibliotheek van? Intelligent Hustle-gidsen? Tipsheets om u te helpen uw bedrijf te laten groeien.