Dus je bent klaar om fulfilled volle kracht vooruit te gaan op je inkomende marketing strategie en op zoek naar een contentmanager om te helpen.
Natuurlijk wil je het best mogelijke expertise in je staff – dat zou iedereen moeten doen – maar het vinden van die eenhoorn is niet bepaald gemakkelijk – vooral niet afhankelijk van waar je je bevindt. Je hebt iemand nodig die goed kan schrijven, maar ook vakkundig onderzoek en interviews kan doen, een agenda kan beheren en onder andere een contentmarketingstrategie kan opbouwen.
Jezelf openstellen voor het inhuren van een contentmanager op afstand is misschien wel de oplossing die je zoekt.
De COVID-19-pandemie heeft de moderne werkomgeving drastisch veranderd.
Zelfs als uw organisatie in februari 2020 geen optie voor werken op afstand of hybride werk had, is dit nu waarschijnlijk wel het geval – en terecht.
Door werken op afstand in te schakelen, krijgen uw werknemers meer flexibiliteit in de planning, kunnen de overheadkosten op kantoor worden verlaagd en krijgt u toegang tot een grotere talentenpool. Dat laatste is het grootste voordeel voor werkgevers die op zoek zijn naar een contentmanager.
In de loop der jaren hebben we tientallen succesvolle contentmanagers geïnterviewd en aangenomen voor ons interne marketingteam, evenals voor veel van onze klanten, zowel op afstand als op locatie. Ik ben persoonlijk ook al bijna tien jaar een ervaren contentmanager voor Effect, dus we weten wat er nodig is om te slagen in contentmarketing.
In dit artikel zal ik information delen more than wat we hebben geleerd om u te helpen bij het vinden, in dienst nemen en in dienst nemen van uw contentmanager, waaronder:
- Waarom een contentmanager op afstand kan zijn.
- Waar moet je op letten bij het inhuren van een externe manager.
- Hoe uw proces voor het inhuren van een externe contentmanager eruit moet zien.
Gratis cursus: een contentmanager inhuren
Voordat we erin duiken, hier is een korte herinnering aan wat een contentmanager is en waarom je er een nodig hebt
Contentstrategie is niet alleen iets dat kan worden uitbesteed of bovenop andere prioriteiten op het bord van een bestaand teamlid kan worden gegooid. Het moet zijn de enige emphasis van iemand in huis.
Denk maar aan alle vragen die uw kopers stellen tijdens het verkoopproces.
Er zijn honderden, zo niet duizenden, die allemaal in artikelen of video’s moeten worden behandeld. Sterker nog, anno 2022 55% van de respondenten zeiden dat ze nog meer op inhoud vertrouwden om aankoopbeslissingen te onderzoeken en te informeren dan in 2021. Als je ze deze informatie niet geeft, gaan ze kopen bij een concurrent.
Om ervoor te zorgen dat u de consistente, inhoud van hoge kwaliteit u moet verkeer, potential customers en verkopen genereren, u moet een fulltime, interne contentmarketeer inhuren om uw contentmarketingstrategie te beheren.
Deze rol kan een andere functietitel hebben, afhankelijk van de grootte van uw bedrijf en de ervaring van de persoon (bijv. Contentschrijver, Director of Content material, Content material Strategist), maar we noemen deze doorgaans een contentmanager.
Niemand zal uw organisatie zo goed kennen als iemand die dag in dag uit in het bedrijf werkt. Dus wanneer u uw inhoud uitbesteedt, loopt u het risico de unieke stem en authenticiteit van uw merk te verliezen en procesknelpunten te creëren.
Uw contentmanager zorgt er niet alleen voor dat inhoud regelmatig en zonder fouten wordt gepubliceerd, maar zal ook:
- Wees geobsedeerd doorway het creëren van boeiende inhoud van hoge kwaliteit die nauwkeurig de ware toon en geest van uw merk weerspiegelt.
- Interview de materiedeskundigen van uw bedrijf en leg hun inzichten large (en het unieke perspectief van uw bedrijf) en integreer ze in uw inhoud.
- Werk nauw samen fulfilled het verkoopteam en assist hen information te integreren in het verkoopproces, zodat ze sneller meer discounts kunnen sluiten.
- Houd uw organische zoekprestaties bij en verbeter routinematig de rating en verkeersresultaten.
- Werk bestaande inhoud bij om ervoor te zorgen dat deze appropriate en effectief blijft.
- Houd toezicht op de andere gebieden van uw verkoop- en marketinginitiatieven waar inhoud van cruciaal belang is (inclusief uw web-site, e-mail en sociale media).
- Krijg interne belanghebbenden aan boord en verdedig inhoud voor hen en het hele bedrijf.
Deze persoon zal in excess of afdelingen heen werken en fungeren als een centraal kanaal tussen leiderschap, verkoop, marketing and advertising en bedrijfsontwikkeling. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het publiceren van de inhoud en zorgen ervoor dat iedereen in het bedrijf zijn deadlines voor inhoud haalt, inclusief de baas.
Kan een contentmanager op afstand zijn?
Kijken naar hun belangrijkste verantwoordelijkheden en taken, er is echt geen reden dat uw contentmanager niet op afstand kan zijn.
Is het makkelijker als iedereen dag in dag uit bij elkaar op één kantoor zit? Natuurlijk, maar op de werkplek van vandaag, vooral na de effects van de COVID-19-pandemie, komt dit steeds minder voor.
Zolang uw contentmanager above de juiste digitale middelen beschikt om hen te helpen verbinding te maken en samen te werken satisfied uw group en information te creëren, beheren en publiceren, als ze about de juiste eigenschappen beschikken, kunt u al uw contentmarketingdoelen bereiken, zelfs als dit is een hybride of volledig afgelegen positie.
Je hoeft immers niet in hetzelfde gebouw te zijn om de zoekresultaten te bekijken, HubSpot te gebruiken of een melding te maken in Google Analytics.
De sleutel hier is: alle juiste eigenschappen bezit.
Waar moet je op letten bij het inhuren van een externe contentmanager
Er zijn meerdere eigenschappen waarnaar je moet zoeken in een contentmanager, ongeacht of ze op kantoor of op afstand zijn. Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
- Sterke schrijf- en redactievaardigheden
- Uitstekende interviewvaardigheden
- exterior-the-box denken
- Liefde voor analyse en rapportage
- Georganiseerd en doelgericht zijn
Maar er zijn minder tastbare eigenschappen die vooral belangrijk worden wanneer een contentmanager buiten kantoor aan zijn large amount wordt overgelaten.
Wanneer een contentmanager, of welke medewerker dan ook, op afstand werkt, moet u erop kunnen vertrouwen dat ze hun werk effectief en efficiënt zullen doen zonder dat iemand hen bij elke stap begeleidt.
Ze moeten zelfstandig kunnen werken – begrijpen wat er moet gebeuren, en ook wanneer en hoe ze zelfstandig moeten werken.
Natuurlijk zullen er momenten zijn dat er vragen of uitzonderingen zijn, maar als iemand de bevoegdheid krijgt om alleen te werken, moet uw bedrijf erop kunnen vertrouwen dat ze dat kunnen.
Fulfilled dit in gedachten vinden we deze vijf eigenschappen will have to-haves:
1. Rijden
Overwint u obstakels die zich voordoen om uw resultaten te bereiken? Ben je gemotiveerd om problemen op te lossen? Zie je uitdagingen als kansen om meer waarde te bieden?
Kandidaten fulfilled travel antwoorden ja op al deze vragen. Ze zijn zelfgemotiveerd. Ze hebben een passie voor het oplossen van problemen en kunnen problemen en uitdagingen satisfied weinig tot geen richting aan.
Wanneer u alleen bent als externe medewerker die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en publicatie van inhoud, is dit vooral belangrijk omdat de hulp van de rest van uw crew misschien niet gemakkelijk beschikbaar is.
2. Een mix van introvert en extravert
Kandidaten moeten ook een geweldige combine zijn van introvert en extravert.
Ze moeten introvert genoeg zijn om de tijd en moeite te besteden die nodig is om uitgebreide inhoud te schrijven, maar extravert genoeg om te kunnen werken satisfied materiedeskundigen en andere leden van uw organisatie, hun eigen werk te promoten, uw inhoudsinspanningen te verdedigen, en spreek je uit als er zich problemen voordoen.
Als ze deze mix van mother nature niet hebben, zal het ene uiteinde van het werk waarschijnlijk worden verwaarloosd, vooral als het op afstand is.
3. Aandacht voor element
Op afstand of op kantoor, een contentmanager moet onberispelijke aandacht voor element hebben.
Dit is essentieel voor het handhaven van de schrijfkwaliteit (denk aan grammatica, spelling, zoekoptimalisatie en het behouden van uw stem), het maken en volgen van een kalender voor het maken van inhoud (het halen van vervaldatums en anderen verantwoordelijk houden), en het volgen van uw beoordelingsproces, onder andere .
Deze belangrijke verantwoordelijkheden zijn behoorlijk nauwgezet en zonder dat iemand er dag in dag uit over waakt, moet je erop kunnen vertrouwen dat je contentmanager ze handhaaft.
4. Nieuwsgierigheid
Een geweldige contentmanager op afstand moet nieuwsgierig zijn. Ze moeten alleen werken, zich altijd afvragen hoe het beter kan en leergierig zijn. Nieuwsgierigheid is ook waardevol als het gaat om het creëren van inhoud over nieuwe onderwerpen en het werken satisfied gurus uit verschillende delen van het bedrijf.
5. Enthousiasme
Bovenal moet een geweldige contentmanager enthousiasme hebben voor het werk en alles wat daarbij komt kijken, vooral schrijven en onderzoeken. Het is geen gemakkelijke taak om minstens drie stukken inhoud for each 7 days te schrijven more than een onderwerp waar ze misschien niet veel van weten.
Het beste uit materiedeskundigen halen en mensen verantwoordelijk houden voor hun inhoudsverplichtingen en hun deadlines ook niet, maar als uw inhoudsmanager een diepe passie heeft voor inhoudmarketing en gelooft in de waarde ervan bij het bereiken van uw bedrijfsdoelen, zijn ze veel meer gedreven om het voor elkaar te krijgen.
Opmerking: Bij het inhuren van een externe contentmanager moet iemand niet alleen around deze vaardigheden beschikken, maar moet hij er ook in uitblinken.
Ze moeten de beste van de beste zijn. Als iemand zich nog aan het ontwikkelen is, kunnen ze het moeilijk hebben als ze geen ruimte delen of geen regelmatige directe toegang hebben tot hun manager en teamgenoten, of het vertrouwen of de generate missen om gewoon achieved hun werk te rennen.
Als je een contentmanager op afstand inhuurt, zorg er dan voor dat je een ervaren experienced inhuurt die zonder veel aanwijzingen de leiding kan nemen.
Uw wervingsproces starten
Op afstand of niet, uw proces voor het inhuren van een contentmarketingmanager moet grondig zijn om de juiste kandidaat te vinden voor uw behoeften en bedrijfscultuur.
We gaan dieper in op hoe uw wervingsproces eruit zou moeten zien in onze gratis Impression+ cursus, “Een contentmanager inhuren”, maar hier is een kort overzicht van de stappen voor u:
- Begrijp de rol van Articles Supervisor: Weet wat je van deze rol nodig hebt om je toekomstige aanwerving succesvol te maken. Zo weet je precies wat je moet zeggen in je vacature en naar welke eigenschappen en vaardigheden je op zoek bent. Zorg ervoor dat u degenen opneemt die we eerder in dit artikel hebben gedeeld.
- Plaats een vacature voor een contentmanager: Vermeld de functiebeschrijving op externe web sites, in vacatures en op sociale platforms om de meest gekwalificeerde sollicitanten aan te trekken.
- Evaluation-applicaties: Bepaal wie de basisgeschiktheid heeft om naar de volgende stap te gaan op foundation van hun cv, schrijven en video.
- Voer een job interview van 30 minuten uit: Het job interview van 30 minuten is de tijd om meer te weten te komen around de ervaringen van uw sollicitant doorway middel van op gedrag en vaardigheden gebaseerde interviewvragen. Uw vier doelen tijdens deze fase moeten zijn:
- Ga na of de sollicitant de functie begrijpt waarvoor hij solliciteert.
- Zorg ervoor dat je begrijpt of ze over de nodige ervaring, vaardigheden en emotionele intelligentie beschikken.
- Evalueer of de sollicitant een goede cultuur-match is binnen uw organisatie.
- Bevestig hun gewenste salaris.
Onthoud dat, aangezien deze persoon op afstand is, u bijzondere aandacht wilt besteden aan hun ervaring en het vermogen om zelfstandig te werken.
- Situationele activiteit van 30 minuten uitvoeren: Laat sollicitanten deelnemen aan een activiteit die lijkt op een veelvoorkomende situatie of taak die ze in hun potentiële rol moeten uitvoeren. De situationele activiteit zou moeten helpen bepalen welke van de beste sollicitanten de nodige vaardigheden op het gebied van sollicitatiegesprekken, communicatie en het opbouwen van relaties aan de dag legt.
- Evalueer eindaanvragers: Evalueer sollicitanten op basis van de bovenstaande sollicitatiestappen en situationele activiteit en identificeer wie binnen uw topkwalificaties vallen.
- Voorkeurskandidaat inhuren en aan boord: Doe een aanbod aan de sollicitant van uw voorkeur en start het onboardingproces zodra zij deze accepteren en ondertekenen.
Zodra je je droomcontentmanager aan boord hebt en getraind hebt, begint het plezier pas echt.
U beschikt more than de bekwame, enthousiaste en gedreven contenteigenaar die uw organisatie nodig heeft om information te gaan produceren die antwoord geeft op de grootste vragen van uw koper (bijv. De grote 5), helpt het verkoopproces en bereikt in het algemeen uw doelen.
Wil je ze op weg helpen? Bekijk onze free of charge Impression+ cursussen, “Hoe de Significant 5 te schrijven” en “Opdracht verkopen: inhoud is de beste verkooptool.”