Hoe digitale PR helpt bij SEO en waarom het zo belangrijk is

Nicole Smith

Wat is digitale PR? Het is een vraag die voor iedereen die nieuw is op het gebied van digitale advertising behoorlijk verbijsterend kan zijn. Zoeken naar een url, outreachen, beheren van mediarelaties, seeding-lijsten, verwijzende domeinen het is allemaal jargon dat nogal verwarrend kan klinken.

Het wordt tijd dat iemand digitale PR kapot maakt en precies uitlegt waarom het nuttig is.

Wat is digitale PR?

Laten we teruggaan naar de basis. Volgens De General public Relations and Communications Affiliation (PRCA), “community relations gaat about de manier waarop organisaties met het publiek communiceren, zichzelf promoten en een positieve reputatie en imago opbouwen.

Kortom, digitale PR is een online marketingtactiek die merken helpt naamsbekendheid op te bouwen, een hoopla te creëren en hun inhoud gezien te krijgen.
Het beste digitale PR-diensten combineer Website positioning-tactieken en linkbuilding om meetbare resultaten te krijgen die een grote influence hebben.

Digitale PR compared to traditionele PR

De belangrijkste focus van traditionele PR ligt op het vergroten van de bekendheid van een persoon of merk door de pers te targeten achieved verhalen die ze mogelijk interessant vinden. De meting is afhankelijk van de dekking, het potentiële lezerspubliek en het sentiment.

Hoewel beide vormen van PR uiteindelijk gaan in excess of het opbouwen van merkbekendheid, richt digitale PR zich ook op het opbouwen van vertrouwen en autoriteit bij zowel Google als potentiële klanten. Digitale PR stelt marketeers in staat om verder te gaan dan alleen het vertellen van merkverhalen en hun concepten toe te passen in brede digitale campagnes waarbij video clip en sociale media.

Het is niet expliciet verweven met linkbuilding, maar in combinatie fulfilled een Website positioning-strategie… Oh boy, kan digitale PR geweldige inbound links bouwen!

Het bouwen van one way links van andere internet websites naar uw eigen is een geweldige tactiek om zoekmachineoptimalisatie te ondersteunen. Elke keer dat een andere web-site (zoals een on the internet nieuwspublicatie zoals The Solar of Everyday Categorical) een link naar uw web site bevat, stuurt deze een stem naar Google die aangeeft dat uw web site betrouwbaar en gezaghebbend is. Hoe meer *kwaliteits*-stemmen u krijgt, hoe hoger u in Google komt te staan ​​en hoe hoger uw domeinautoriteit.

BBC nieuws online

We hebben zojuist kort gesproken over de back links (of stemmen) die van goede kwaliteit moeten zijn. De reden hiervoor is dat je 100 inbound links uit dezelfde regionale publicatie zou kunnen hebben, maar ze zullen niet zo waardevol zijn als een handvol sappige one way links van grote landelijke kranten en lifestylemagazines.

Dus waarom is dit dan allemaal belangrijk? Wat maakt het uit hoe hoog je in Google staat? Laten we het simpel stellen: wanneer was de laatste keer dat u doorway 10 pagina’s satisfied Google-resultaten scrolde? Iedereen klikt altijd op een resultaat op de eerste pagina met zoekresultaten, dus ervoor zorgen dat uw web site boven die van concurrenten staat essentieel voor succes.

Digitale PR is ook veel beter meetbaar dan traditioneel. Achieved Digital kunt u de domeinautoriteit van internet sites, de doorklikpercentages, de tijd die wordt besteed aan het consumeren van inhoud, sociale aandelen en natuurlijk het aantal inbound links en verwijzende domeinen analyseren. Dit maakt het een stuk makkelijker om ROI aan te tonen en geeft tastbaar bewijs van de impact die digitale PR kan hebben.

Wat zijn de voordelen van digitale PR?

Je zult er misschien versteld van staan ​​hoeveel voordelen digitale PR biedt het gaat niet alleen om SERP-posities! Hier zijn enkele van de redenen waarom zoveel bedrijven nu investeren in digitale PR:

Vestigt u als branche-skilled

Het creëren van buzz in de pers die uw merk positioneert als een expert fulfilled voorkennis, zal een blijvende indruk van uw merk achterlaten in de hoofden van potentiële klanten.

Verhoogt organisch verkeer

Doorway one way links naar uw website te krijgen in belangrijke publicaties, kunt u garanderen dat mensen op de hyperlink klikken om meer te weten te komen more than de campagne en het verhaal.

Verhoogt de naamsbekendheid en het sentiment

Wanneer het publiek om goede redenen de naam van uw bedrijf in het nieuws blijft zien verschijnen, zullen ze er nota van nemen. Door boeiende inhoud te maken die echt nuttige informatie geeft, zullen klanten positief about uw merk denken.

Genereert omzet

Hoewel verkoop niet het hoofddoel is van een digitale PR-campagne, zult u waarschijnlijk meer verkopen genereren naarmate meer mensen uw web site bezoeken.

Creëert merkloyaliteit

Klanten zien hun waarden graag weerspiegeld in de merken waarvan ze kopen. Als je door middel van je PR-campagnes kunt laten zien waar je voor staat, zul je merken dat merkentrouw vanzelf volgt.

Krijgt sociale aandelen

Een further reward van digitale PR is dat campagnes het potentieel hebben om grote betrokkenheid op sociale media te krijgen. Of het nu gaat om een ​​infographic en movie die viraal gaat, of veel Facebook-shares van een artikel, er is veel potentieel om sociale media in uw voordeel te gebruiken.

Verbetert domeinautoriteit en zoekrangschikking

Regelmatige backlinks van hoge kwaliteit zullen u helpen uw algemene domeinautoriteit op te bouwen en op hun beurt uw SERP-ranglijst te verhogen – gelukkige dagen!

Pagina met zoekresultaten van Google

Is kostenefficiënt

PR-campagnes hoeven geen arm en een been te kosten. Een eenvoudige index satisfied goede gegevens die echt nuttig is, kan de basis zijn van een geweldige campagne.

De verschillende soorten digitale PR

Wanneer de meeste mensen denken aan digitale PR, associëren ze het fulfilled grote flitsende heldencampagnes met alle toeters en bellen eraan. Hoewel dat zeker het geval kan zijn, zijn er enkele andere, meer ingehouden vormen van digitale PR die nog steeds backlinks kunnen aantrekken en de naamsbekendheid kunnen vergroten.

Wat is fundamentele PR?

Vaak over het hoofd gezien, maar nog steeds net zo belangrijk, gaat fundamentele PR around, nou ja, het bouwen van je fundamenten! In wezen gaat het om het vertellen van het verhaal van uw bedrijf. Voorbeelden zijn:

  • Nieuwe afspraken
  • Verhalen van medewerkers
  • liefdadigheidsinitiatieven
  • Grote klant wint
  • Nieuwe producten/diensten
  • Tendencies in de industrie

Assumed leadership is een van de belangrijkste vormen van fundamentele PR. Dit is wanneer uw bedrijf optreedt als een professional en toonaangevend commentaar geeft – dit kan vervolgens naar journalisten worden gestuurd als een verhaal dat laat zien dat uw bedrijf voorop loopt in uw vakgebied.

Wat is newsjacking/reactieve PR?

Newsjacking is een essentieel onderdeel van elke often-on PR-strategie. Het is een geweldige manier om een ​​constante stroom van hyperlinks en verkeer te krijgen en het is een zeer waardevolle PR-techniek.

Door resources te gebruiken om de verzoeken van journalisten om commentaar te volgen, doorway het laatste nieuws te scrollen en consistent in het hart van de huidige nieuwscyclus te staan, gaat newsjacking above het grijpen van kansen om een ​​deskundig commentaar te geven of waardevolle inzichten toe te voegen aan een al trending onderwerp.

Je moet snel, reactief en oprecht behulpzaam zijn – maar de beloningen zijn het waard.

Een journalist helpen met een opmerking in hun uur van nood is ook een geweldige manier om een ​​relatie achieved hen op te bouwen, zodat u de volgende keer dat commentaar nodig is, hun bron bent.

krant-

Soms kan een reactief verhaal dat tremendous nieuwswaardig is slechts een paar uur nodig hebben om zich om te draaien, maar het kan binnen een dag honderden one-way links binnenhalen!

Het is een geweldige manier om snel links binnen te halen en kan voor een hele reeks sectoren worden gebruikt – of het nu gaat om het bespreken van de belangrijkste financiële inkomsten van een groot bedrijf uit hun bedrijfsrapportagekalenders, of om te laten zien hoeveel zoekopdrachten naar sweatervesten zijn toegenomen nadat Harry Variations was papped in New York – de mogelijkheden zijn eindeloos.

Wat is campagnegestuurde PR?

Dit zijn de grote jongens.

Digitale PR-campagnes zijn er in veel verschillende soorten en maten en kunnen andere elementen van contentmarketing aantrekken. De meeste campagnes beginnen met diepgaande ideeënsessies waar getrainde PR’s (zoals die van ons bij Hallam) de koppen bij elkaar steken om een ​​aantal baanbrekende ideeën te bedenken die merken als experts zullen positioneren en banden zullen opbouwen.

Campagnes bestaan ​​vaak uit diepgaande info, copy en design en kunnen ook worden uitgebouwd fulfilled movie, productontwikkeling en zelfs OOH-elementen en stunts. Campagnes geven u het potentieel om een ​​grote indruk te maken in het nieuws en in uw branche, waardoor u uw contentmarketing naar een nieuw niveau kunt tillen.

Simpel gezegd: ze moeten creatief zijn en je moet opvallen in de inbox van een journalist.

Belangrijkste leerpunten

  • Bij PR draait alles om communiceren satisfied het publiek, het promoten van uw bedrijf en het opbouwen van een positieve merkreputatie.
  • Terwijl traditionele en digitale PR veel overeenkomsten vertonen, voegt digitale PR de mogelijkheid toe om cross-channelcampagnes te creëren die meetbare resultaten opleveren en one-way links op te bouwen die helpen bij Seo.
  • Digitale PR gaat verder dan alleen linkbuilding en naamsbekendheid, maar verhoogt ook het verkeer en de verkoop, krijgt sociale aandelen en positioneert merken als authorities.
  • Er zijn drie hoofdtypen digitale PR: fundamenteel, newsjacking en campagnegestuurd. Elk heeft een andere functie, maar wanneer ze gelijktijdig werken, produceren ze ongelooflijke resultaten.

Tot slot

Digitale PR is een belangrijk onderdeel van elke contentmarketingstrategie. Naast de affect die het kan hebben op Web optimization, is het een geweldige manier om uw merk in een positief daglicht te stellen, meer bezoekers te trekken en klantenloyaliteit op te bouwen.

Hulp nodig bij uw benadering van PR?

Als onze digitale PR-gids u heeft doen nadenken in excess of hoe PR naast de rest van uw contentmarketingstrategie zou kunnen werken om de resultaten voor uw bedrijf te verbeteren, kunnen wij u helpen.

Neem call op om een ​​informeel gesprek te regelen en meer te weten te komen over hoe onze authorities uw bedrijf on-line kunnen laten bloeien.


Als u hulp nodig heeft bij uw digitale PR-strategie, aarzel dan niet om get hold of met ons op te nemen.

Next Post

Voorbeelden van e-mailmarketingcampagnes om uw e-mailplan te inspireren

Gelooft u in de suprematie van relaties met uw consumenten? Als je alleen maar knikte, E-mailmarketing is de meest effectieve marketingtool voor jou. U kunt niet alleen relevante informatie aan uw consumenten verstrekken, maar ook conversies voor uw bedrijf katapulteren. Het beste van een dergelijke strategie is de gepersonaliseerde ervaring […]