De 4 grootste verschillen tussen Facebook- en Instagram-advertenties

Nicole Smith

U wilt dus adverteren, maar u weet niet zeker welke van deze twee mega-socialmediaplatforms ‘het beste’ is voor uw bedrijf.

Nou, om eerlijk te zijn, het maakt niet uit hoeveel je finances is… wie je publiek is… of wat je aanbiedt…

Het antwoord is BEIDE… en HET HANGT ER VAN AF.

Dit artikel legt uit waarom en geeft u de 4 grootste verschillen bij het maken van uw advertentie op beide platforms.

Voor het geval je het nog niet wist, Facebook en Instagram zijn eigendom van hetzelfde moederbedrijf, dat nu de naam Meta draagt.

Als marketeer is dit geweldig omdat het adverteren op beide platforms supergemakkelijk maakt. Dit betekent dat als u zowel een Facebook-advertentie als een Instagram-advertentie wilt weergeven, u uw advertentie op beide platforms kunt krijgen satisfied slechts een paar more klikken (zie hieronder) … en mogelijk enkele kleine aanpassingen aan wat uw advertentie zegt en eruitziet (meer over dat in een oogwenk).

Laten we duidelijk maken waarom “BEIDE” het antwoord is…

Of u nu nieuw bent fulfilled adverteren op sociale media of al een tijdje adverteert, het is in het belang van uw finances om elk nieuw aanbod of bericht op beide platforms te TESTEN.

Wanneer je beide examination, zul je elke keer dat je een andere campagne start off, zien dat de resultaten die je krijgt for every platform zullen variëren en worden beïnvloed door veel verschillende factoren:

  • Tijd en dag waarop u get started
  • Aan wie uw advertentie het eerst wordt getoond (zelfs als u dezelfde doelgroep focus on)
  • Seizoen
  • Wedstrijd
  • Advertentie-uitgaven

Die lijst kan maar doorgaan. En “het algoritme” is een lastig iets dat niet precies onder de knie kan worden vanwege de onbekende en oncontroleerbare factoren.

Zie je, als het ene platform beter was dan het andere, zou iedereen dat gebruiken!

En als je hebt gehoord dat “jouw publiek” misschien op de een boven de ander staat … moet je die gedachte uit het raam gooien.

Volgens statista.com“Facebook heeft ongeveer 2,93 miljard maandelijkse actieve gebruikers vanaf het eerste kwartaal van 2022” en “is het meest gebruikte on line sociale netwerk ter wereld”.

Instagram heeft daarentegen ongeveer 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers.

MAAR… het maakt niet uit wie uw doelgroep is, uw targetingopties worden in Advertentiebeheer op dezelfde EXACTE manier geselecteerd voor beide platforms… achieved dezelfde EXACTE gegevens.

Het kan waar zijn dat MEER van uw publiek actief is op een van de platforms, maar ze zijn zeker op beide platforms en dat zou niet de belangrijkste element moeten zijn bij het plaatsen van uw advertenties… vooral als u een kleiner advertentiebudget heeft.

Wat een slimme marketeer zal doen, is zijn advertentie testen op zowel Fb als Instagram, de resultaten beoordelen en als het ene platform het andere sterk overtreft, dan kun je al je advertentie-uitgaven of meer naar dat system verplaatsen.

Achieved andere woorden, het gebruik van de gegevens die u verzamelt, is waarom het antwoord ook HET AFHANKELIJK is. Dus…

STAP 1: Exam BEIDE platforms

STAP 2: AFHANKELIJK van de resultaten, besluit om door te gaan met een of beide

Maar hier wordt het een beetje ingewikkelder.

Facebook-advertenties en Instagram-advertenties hebben verschillende “plaatsings” -opties! Je zag ongeveer de helft in de gif hierboven, maar er zijn er echt ongeveer 2 dozijn.

DESKUNDIGE Idea: Als je net begint, concentreer je dan op mobiel Feeds en verhalen. Nadat u resultaten begint te zien die u bevallen, kunt u andere advertentieplaatsingen testen.

Nu zijn er zeker meer dan dit, maar de grootste belangrijkste verschillen om op te letten bij het uitvoeren van een Facebook-advertentie as opposed to Instagram zijn:

Videolengte

Meta verandert altijd de regels around hoe lang een videoadvertentie magazine zijn per system en plaatsing. Het bedrijf raadt aan om kortere video’s te maken, minder dan 30 seconden. Neem die aanbeveling echter met een korreltje zout. Langere video’s kunnen het nog steeds heel goed doen ALS ze een goede HOOK hebben (eerste paar seconden die je kijker trekken), en ook nuttig, vermakelijk of beide zijn. Dat gezegd hebbende, raad ik aan om indien mogelijk korter te gaan en het onder de 2 minuten te houden, zodat je je video zonder problemen op beide platforms kunt uitvoeren.

Afmetingen movie- en beeldadvertentie

Nogmaals, dit is niet alleen een verschil per system. Het hangt af van uw advertentieplaatsing. U kunt eenvoudig alle aanbevolen aspecten per plaatsing opzoeken (ook weergegeven tijdens het maken van uw advertentie). Maar als u zich niet bezig wilt houden satisfied verschillende afmetingen voor verschillende plaatsingen, is de meest universele en most effective geoptimaliseerde verhouding voor uw inhoud een verhouding van 1:1 of 4:5 fulfilled een

resolutie van minimaal 1080 x 1080 pixels.

Tekstlengte

Het geschreven gedeelte van uw advertentie heeft limieten op Instagram – fulfilled een utmost van 2200 tekens en een “aanbevolen” utmost van slechts 125 tekens. U hoort misschien dat het beter is om een ​​kortere advertentietekst of kortere tekst in uw advertenties te hebben. Op Instagram ben ik het ermee eens dat korter meestal de beste keuze is, maar nogmaals … dat is niet altijd waar of noodzakelijkerwijs vaak waar. Wees niet bang om dat most te halen als je bent een geweldige copywriter. Op foundation van miljoenen pounds aan gegevens die ik heb gezien, kunnen korte en lange tekst even goed presteren, vooral op Facebook. De grootste aspect in hoe uw tekst presteert, is hoe boeiend en goed gestructureerd het schrijven eigenlijk is.

Tip VAN Expert: Voeg een excess spatie toe tussen zinnen. Gebruik opsommingstekens om het er minder overweldigend uit te laten zien. Laat het gemoedelijk klinken (alsof je fulfilled een vriend praat).

Tekstlocatie

Op de Fb-nieuwsfeed staat de primaire tekst boven de knop en video/afbeelding. Op Instagram’s nieuwsfeed staat het onder de knop en afbeelding/video clip. En op Instagram Tales staat het onder de video maar boven de knop. Dus als u iemand doorverwijst waar hij moet klikken, zorg er dan voor dat u op de juiste manier navigeert doorway ‘Klik op de knop hierboven’ of ‘Klik op de knop ‘Meer informatie’ onder de video’ te schrijven op foundation van uw advertentieplaatsing.

Het is belangrijk op te merken dat Verhalen en Rollen behoorlijk verschillen van Nieuwsfeed-advertenties en kunnen worden weergegeven zonder enige berichttekst.

Als we in alle verschillen tussen alle advertentieplaatsingen wilden duiken, zou dit artikel minstens 5x zo lang zijn … en zou het je waarschijnlijk in de war brengen.

Dus voor nu hoop ik dat dit je heeft geholpen de belangrijkste verschillen te begrijpen, het belang van het testen van je advertenties op verschillende plaatsingen en je niet te beperken tot alleen Facebook- of Instagram-advertenties!



Next Post

Weekendfavorieten - Rocket Reach, Burb, Hopps

Mijn plan voor blogposts in het weekend omvat het plaatsen van backlinks naar een handvol applications of geweldige inhoud die ik in de loop van de 7 days tegenkwam. Ik ga niet dieper in op de vondsten, maar ik moedig je aan om ze te bekijken als ze interessant klinken. […]