Coolhunting: innovatiestrategie voor bedrijven

Nicole Smith

Om succes te behalen, moet je gelijke tred houden fulfilled de developments en gebeurtenissen die momenteel in de wereld plaatsvinden, dus bedrijven moeten altijd attent zijn en zich onderscheiden van de concurrentie. Daarom is het dankzij het werk van het gebied met industry experts satisfied een Professionele Master’s Diploma MBA in Electronic Companydie je de applications geeft om je te helpen innoveren, waaronder de Coolhunting.

In dit artikel zullen we zien hoe u Coolhunting in uw voordeel kunt gebruiken en de horizon van uw bedrijf kunt verbreden.

Wat is Coolhunten?

De marketingstrategie van Coolhunting richt zich op het observeren en voorspellen hoe bepaalde veranderingen in de omgeving kunnen optreden als nieuwe behoeften voor consumenten, die worden gedetecteerd doorway de analyse van nieuwe of bestaande manner en culturele traits die marketingprofessionals moeten bestuderen.

Daarom is Coolhunting gericht op het onderzoeken van tendencies die betrokkenheid bij de waarden van kopers genereren en zo een sterke band satisfied het doel creëren. Daarom zal het juiste beheer van deze informatie bedrijven helpen om te innoveren en een voordelige positie in de markt te behouden.

Hoe werkt Coolhunting?

Aangezien trends voortdurend veranderen, vereist deze strategie consistent onderzoek, dus het is belangrijk dat je de rol van coolhunter op je neemt of een marketingspecialist inhuurt om dit werk te doen.

Deze functie moet gegevens verzamelen en tendencies identificeren through verschillende methoden (enquêtes, datamining, metrieken) en daarom de respectieve analyse uitvoeren, waarin gedragingen kunnen worden gedetecteerd die zich kunnen manifesteren als producten, aankopen of netwerktrends.

Nadat de gegevens zijn geanalyseerd, moeten deze worden geïnterpreteerd en moet het meest voorkomende patroon worden gevonden om de mentaliteit achter elk signaal te begrijpen en om inzichten te brengen die zijn toegesneden op het bedrijf en die bedrijfsinnovatie stimuleren.

Zoals u kunt merken, gaat trendonderzoek verder dan alleen kennis hebben van tendencies, het vereist ook constantheid in zijn onderzoek, aan de andere kant biedt Coolhunting de mogelijkheid om te detecteren wat de smaak en voorkeuren van klanten in de toekomst zullen zijn, om plaats te maken voor nieuwe zakelijke kansen, het bereiken van nieuwe niches in de markt die opkomen, en het anticiperen ten overstaan ​​van andere bedrijven.

Personages achter Coolhunting

In Coolhunting is er een opeenvolging van personages die een reeks fasen met zich meebrengen:

  • Eerste fase: In deze eerste fase bevinden zich de Innovators. Deze personages kunnen als creatief worden beschouwd, omdat zij degenen zijn die verschillende ideeën, concepten of producten proberen te creëren.
  • Tweede podium: Dit gaat gepaard achieved de Early Adopters, zij die altijd wachten op de creaties van de innovators, zich deze creatie toe-eigenen en merkvoorschrijvers worden, aangezien zij een grotere invloed hebben dan degenen die het item en/of de dienst creëren.
  • derde fase: Mainstream-consumenten zijn die massaconsumenten die worden beïnvloed door de meningen van beroemdheden en tendencies overnemen. Dit is de meest gunstige fase voor het op de markt brengen van de nieuwigheden, omdat de verkoop aanzienlijk stijgt.
  • Vierde fase: Het is essentieel om in gedachten te houden dat het investeren van inspanningen in één item en dienst de voorgestelde doelstellingen zal bereiken, dus het is belangrijk om hiervoor meerdere opties te hebben.

Aangezien in deze laatste fase de Early Adopters de craze zullen verlaten wanneer deze wordt overgenomen door de Mainstream, zullen de Innovators verantwoordelijk zijn voor het opnieuw creëren van een trend, waarbij ze achtereenvolgens terugkeren naar de eerste fase.

Voordelen voor uw bedrijf

Dankzij online en verschillende digitale media wordt het zoeken, verzamelen en onderzoeken van gegevens eenvoudiger doorway op een massale en gevarieerde manier gemakkelijker toegang te geven tot allerlei soorten informatie, dit om de evolutie van de vereiste sector te volgen, gebeurtenissen te analyseren, benaderingen ontdekken en de nieuwste trends kennen, is het echter cruciaal om te weten waar je een appropriate en nuttig onderzoek kunt vinden.

Daarom weet u welke traits uw doelgroep volgt, zodat u uw aanbod kunt afstemmen op hun interesses en zo de meest geschikte marketingstrategieën kunt kiezen.

Daarnaast stelt Coolhunting ons in staat om:

  • Phrase leiders van innovatie
  • Verander bedreigingen in kansen en minimaliseer de impact
  • Profiteer van traits voor commerciële en economische doeleinden
  • Innoveer en creëer nieuwe concepten in merken, producten of bedrijven.
  • Lanceer producten of diensten op de markt die traits worden.

Kortom, door Coolhunting kun je je aanpassen aan de moderne tijd satisfied informatie die binnen handbereik is, bovendien geeft het je de mogelijkheid om een ​​nieuw publiek te verleiden doorway middel van method en zelfs te ontdekken wat je bedrijf tot een grote groei zou leiden.

Next Post

Deze ondernemer heeft een missie om vrouwen te helpen rijkdom op te bouwen door middel van onroerend goed

“Ik zou de begindagen van het bedrijf, wetende wat ik nu weet, omschrijven als een HETE puinhoop! Ik experienced ogen die groter waren dan mijn buik, dus ik zou overal ja op zeggen en het later uitwerken. Mijn oplossing om het te druk te hebben was om mensen zoals ik […]