Belastingkortingen voor werknemersbehoud nog steeds meevaller voor eigenaren van professionele servicebedrijven

Nicole Smith

tegoeden voor personeelsbehoud voor professionele dienstverlenende bedrijvenOké, je hebt al een beetje gehoord about belastingverminderingen voor het inhouden van werknemers. Deze kredieten, onderdeel van de COVID-19-verlichting van het Congres, geven werkgevers tot $ 33.000 aan belastingverminderingen for every werknemer terug.

Maar de regels? Vanaf het start off ingewikkeld. En vloeibaar. Veel veranderingen in hoe de credits werken.

In deze blogpost wil ik daarom de drie basismanieren identificeren waarop industry experts satisfied een eigen praktijk in aanmerking kunnen komen voor deze credits en deze kunnen claimen. In de voorbeelden die volgen ga ik voornamelijk pros uit de gezondheidszorg gebruiken. Maar de beschreven tactieken en trucs werken voor elke zelfstandige specialist of eigenaar van een klein bedrijf. Partnerschappen van advocatenkantoren. CPA bedrijven. adviseurs. Je snapt het idee.

Drie opmerkingen om te beginnen

Drie snelle opmerkingen om te beginnen: Ten eerste zijn deze terugbetalingen van belastingkredieten gekoppeld aan de lonen van werknemers van niet-eigenaars en niet-familieleden die in de laatste drie kwartalen van 2020 zijn betaald en vervolgens meestal voor de eerste drie kwartalen van 2021. Sommige werkgevers krijgen ook belastingvermindering terugbetalingen voor het vierde kwartaal van 2021.

Ten tweede geeft de kredietformule a per werknemer teruggave gelijk aan maar liefst 50 procent van de eerste $ 10.000 aan loon betaald in 2020 en maar liefst 70 procent van de eerste $ 10.000 aan loon betaald in een kwartaal in 2021.

Een derde punt: deze blogpost gaat about hoe de regels werken voor kleine werkgevers. Klein betekent 100 of minder werknemers in 2020 en 500 of minder werknemers in 2021. Voor grote werkgevers gelden andere regels.

En laten we het nu hebben over de manieren waarop u of het professionele servicebedrijf waarvan u de eigenaar bent, in aanmerking kan komen.

Kwartaalinkomsten zijn gedaald

De standaard en meest eenvoudige manier om in aanmerking te komen voor de credits? Vergeleken satisfied de omzet van 2019 is de omzet van uw bedrijf een kwart gedaald fulfilled meer dan vijftig procent in 2020 of satisfied meer dan 20 procent in 2021.

Lijdt u aan de gespecificeerde driemaandelijkse daling, en u krijgt meestal belastingteruggaven.

Voorbeeld: Een medische groepspraktijk zag de driemaandelijkse inkomsten dalen van de typische $ 1.000.000 for each kwartaal tot $ 750.000 for each kwartaal in 2021. Die daling van 25 procent kwalificeert de praktijk voor belastingverminderingen voor werknemersbehoud. Als de praktijk tien werknemers in dienst heeft die elk $ 20.000 for each kwartaal verdienen, is de credit score gelijk aan 70 procent van de eerste $ 10.000 aan lonen die elk van de tien arbeiders wordt betaald. Dat betekent waarschijnlijk een belastingvermindering van $ 70.000 voor de eerste drie kwartalen van 2021. Dus in totaal $ 210.000.

Trouwens? Als u kredieten had moeten krijgen maar dat niet hebt gedaan, kan dat toezicht verband houden achieved uw lening voor het Paycheck Protection Software. Aanvankelijk stond in de regels dat je geen heffingskorting voor werknemersretentie kon krijgen als je leende en vervolgens vergeving kreeg voor een PPS-lening.

De regels veranderden afterwards echter en zeiden alleen dat je geen heffingskorting terug kon krijgen voor loon betaald satisfied pps-gelden.

Overheidsbevelen schorsen alle of een deel van de operatie

Waarschijnlijk de gemakkelijkste manier om in aanmerking te komen voor de meeste werkgevers? Getroffen worden doorway een overheidsbevel dat de hele operatie of een deel ervan stillegde.

In het bijzonder, als een overheidsbevel meer dan een nominaal deel van uw operatie heeft opgeschort? Je komt in aanmerking.

En twee snelle verduidelijkingen: ten eerste betekent de “meer dan nominale” norm een ​​daling van ten minste tien procent in uw inkomsten of in het aantal uren dat mensen werken.

10 tweede: een overheidsbevel dat gevolgen heeft voor uw eigen bedrijfsvoering, kwalificeert uw bedrijf. Maar dat geldt ook voor een overheidsbevel dat gevolgen heeft voor een leverancier of leverancier waarop u vertrouwt.

Een voorbeeld illustreert hoe dit werkt, zelfs voor een essentiële professionele dienst.

Voorbeeld: Een praktijk voor orthopedische chirurgie wordt onderworpen aan een staatsbevel dat electieve chirurgie verbiedt van 15 mei 2020 tot 15 augustus 2020. Dat bevel leidt tot een omzetdaling van tien procent terwijl het van kracht is. Deze chirurgische praktijk komt dus in aanmerking voor heffingskortingen op de lonen betaald in de laatste helft van het tweede kwartaal en de eerste helft van het derde kwartaal. Als de praktijk tien werknemers in dienst heeft die elk $ 20.000 for each kwartaal verdienen, is de credit rating waarschijnlijk gelijk aan 70 procent van $ 10.000 aan lonen die elk van de tien arbeiders in beide kwartalen. Dus een belastingvermindering van $ 70.000 voor het tweede kwartaal en opnieuw voor het derde kwartaal. Of in totaal $ 140.000.

En nog een voorbeeld om te laten zien hoe gemakkelijk overheidsopdrachten ervoor zorgen dat ze in aanmerking komen.

Voorbeeld: Een advocatenkantoor werd meer dan nominaal getroffen doorway een gezondheidsbevel dat de rechtszalen in de laatste twee kwartalen van 2020 heeft gesloten. Het bedrijf komt in aanmerking voor belastingverminderingen voor personeelsbehoud voor beide kwartalen. Als het bedrijf vijf werknemers in dienst had die elk ten minste $ 10.000 verdienden tijdens dat overheidsbevel? De belastingverminderingen voor het inhouden van werknemers moeten gelijk zijn aan 50 procent van de eerste $ 10.000 aan loon die aan elke werknemer wordt betaald, of $ 5.000 per werknemer. In totaal betekent dat $ 25.000 aan heffingskortingen voor 2020.

Uw bedrijfsvoering groter dan u denkt

Een subtiele opmerking around dit alles: het belastingrecht combineert de bedrijven die een belastingbetaler bezit volgens dezelfde principes als die van toepassing zijn op pensioenen. Deze aggregatie kan verrassende resultaten opleveren, zoals een ander voorbeeld laat zien.

Voorbeeld: In de beroepspraktijk van een arts werken 15 hoogbetaalde medewerkers. Hij is ook eigenaar van een wijnmakerij die drie bescheiden loonarbeiders in dienst heeft. Een overheidsbevel sluit de wijnmakerij. Omdat de wijnmakerij echter meer dan tien procent van de activiteiten van de arts vertegenwoordigt in termen van gewerkte uren, kan hij het krediet van $ 7.000 for every werknemer per kwartaal claimen op alle 18 werknemers – of $ 126.000 for each kwartaal.

Nieuw bedrijf of huurinvestering

Sommige eigenaren van kleine bedrijven genieten van een derde manier om in het derde en vierde kwartaal van 2021 in aanmerking te komen voor belastingverminderingen voor werknemersbehoud.

Als de werkgever gemiddeld $ 1.000.000 of minder aan inkomsten heeft voor de drie jaar voorafgaand aan 2021, komt het starten van een nieuwe handel of bedrijf ergens na 15 februari 2020 en vóór 2021 in aanmerking voor de bedrijfseigenaar voor terugbetaling van belastingkredieten.

Opmerking: U moet het nieuwe bedrijf starten voordat het kwartaal afloopt om het krediet voor het kwartaal te krijgen.

Maar deze speciale versie van het belastingkrediet voor het inhouden van werknemers, het zogenaamde herstelkrediet voor het opstarten van een bedrijf, biedt een krediet van maximaal $ 50.000 for each kwartaal.

Een laatste voorbeeld illustreert hoe dit krediet werkt.

Voorbeeld: Een tandarts heeft een kleine tandartspraktijk fulfilled een gemiddelde jaaromzet van $ 1.000.000. Eind 2020 heeft ze ook een huurwoning gekocht. Die huurwoning telt waarschijnlijk als een nieuwe handel of bedrijf en betekent dat ze de werknemersretentiekorting voor het derde en vierde kwartaal van 2021 op haar tandartspraktijkloon mag ontvangen. Als de praktijk vijf werknemers in dienst heeft die elk $ 20.000 per kwartaal verdienen, is de credit score waarschijnlijk gelijk aan 70 procent van de eerste $ 10.000 aan loon die elke werknemer wordt betaald. Dus een belastingvermindering van $ 35.000 voor elk kwartaal of $ 70.000 in totaal.

Als u de terugbetaling van het belastingkrediet voor werknemersbehoud heeft gemist?

Heeft u restituties gemist waar u recht op heeft? Of kan zijn jij deed? Geen probleem. Slechts een lichte hoofdpijn.

Overleg fulfilled uw belastingadviseur. Kijk of zij of hij kan helpen. Waarschijnlijk kunnen ze dat. (U moet uw aangiften loon- en inkomstenbelasting aanpassen om de aftrekposten te krijgen.)

En als ze je niet kunnen helpen, overweeg dan om met andere belastingaccountants te praten die gespecialiseerde praktijken op dit gebied hebben ontwikkeld. Veel CPA-kantoren, waaronder de onze, hebben de ins en outs van de soaked geleerd. (We helpen je graag verder. Neem make contact with satisfied ons op) hier.)

De enige onhandige waarschuwing die ik zal delen: mijn mening is dat je de zelfverklaarde adviseurs voor het behoud van personeelskrediet moet vermijden.

Ten minste één van de grotere bedrijven die deze support aanbieden, lijkt onderworpen te zijn aan een onderzoek van de FBI en het ministerie van Justitie vanwege ander belastingkrediet en belastingaftrek dat ze hebben gedaan. Dat is eng.

En andere bedrijven wier werkproduct we op verschillende manieren hebben leren kennen, zijn vaak extreem, extreem, extreem agressief around de belastingposities die zij innemen op de teruggaafverzoeken. Persoonlijk geloof ik dat veel van deze restitutieclaims niet bestand zijn tegen onderzoek doorway de Internal Earnings Support.

Andere bronnen

Deze recente blogpost op de web page van onze CPA-firma geeft een volledigere beschrijving van de precieze manieren waarop werkgevers in aanmerking komen voor belastingverminderingen voor werknemersretentie: 16 manieren om in aanmerking te komen voor werknemersretentiekredieten.

Wilt of heeft u veel meer gedetailleerde informatie nodig? Pak ons ​​paperbackboek: Maximaliseren van werknemersbehoudkredieten.

En voor lezers die echt in de information willen graven, bieden drie IRS-kennisgevingen de meeste richtlijnen die men wil weten: IRS-kennisgeving 2021-20, IRS-kennisgeving 2021-23 en IRS-kennisgeving 2021-49.

Next Post

Top 5 e-mailmarketingideeën om te overwegen

Meer dan de helft van de eigenaren van kleine bedrijven zeggen dat e-mailmarketing hun belangrijkste hulpmiddel is om de verkoop te stimuleren. Afhankelijk van uw behoeften, kunt u deze marketingtactiek gebruiken om leads te genereren, naamsbekendheid te vergroten of uw bereik te vergroten. Het is ook een kosteneffectieve manier om […]
Top 5 e-mailmarketingideeën om te overwegen