4 manieren om uw eigen contentmarketingdashboard samen te stellen

Nicole Smith

Bouw het juiste contentdashboard voor de juiste doelgroep

Denk voordat je aan de slag gaat fulfilled het maken van je dashboard, na about wie wat moet weten.

Terwijl contentmarketeers het volgende moeten doen:

  • Houd de inhoudsprestaties regelmatig bij
  • Krijg gedetailleerder inzicht in blogs en categorieën
  • Bewaak de prestatiestatistieken van campagnes (bijv. back links, betrokkenheid)

Een CMO moet in plaats daarvan:

  • Evalueer traits in contentprestaties
  • Statistieken op het hoogste niveau bijhouden (bijv. maandelijkse terugkerende inkomsten)
  • Bekijk pijplijn-CVR’s
  • Kanaal-CVR’s bekijken

Begrijp me niet verkeerd. Contentmarketeers die hun zout waard zijn, zullen toezicht houden op dezelfde statistieken als CMO’s.

Maar in tegenstelling tot hen, zullen ze ook de fijnere particulars van de inhoudsprestaties moeten kennen.

CMO’s en directieleden zullen zich meer richten op waar ze middelen en funds moeten toewijzen om de inkomsten te optimaliseren.

Kortom: verschillende doelgroepen hebben verschillende metrics nodig, verschillende dashboards.

C-suite contentmarketing dashboardstatistieken:

  • Totaal aantal sessies
  • Totaal aantal leads (MQL, SQL)
  • Conversiepercentages voor pijplijnen
  • Kanaalconversiepercentages
  • Proeven / Demo’s
  • # betalende klanten
  • # betalende klanten for each abonnement / products
  • Totale omzet, NRR, MRR
  • ROI (tijd / omzet)
  • Enz.

Operationele dashboardstatistieken voor contentmarketing:

  • Conversiepercentages voor pijplijnen
  • Gekwalificeerde leads (MQL, SQL)
  • Verkeer for each bron/kanaal
  • Gemiddelde sessieduur
  • Bouncepercentage
  • Sessies
  • CTR’s van inhoud naar solution
  • Betrokkenheid op sociale media (vind-ik-leuks, reacties, impressies, shares enz.)
  • backlinks
  • Sentiment/inhoudelijke reacties
  • Inhoudstype/lengte
  • Evergreen-scores

Kies bij het samenstellen van uw contentmarketingdashboard verstandig uw OKR’s.

Denk na above uw overkoepelende doelstelling en selecteer alleen de meest relevante statistieken om u te helpen dat te bereiken.

Het bouwen van uw dashboard rond uw doelen is de enige manier om verlamming van de analyse te voorkomen en een helder inzicht te behouden.

Next Post

De beperkingen van inputkosten boven output en uitkomstwaarde voor reclamebureaus

12 juli 2022 bureau vergoeding / vergoeding Dit bericht is van Darren Woolley, oprichter en wereldwijde CEO van TrinityP3. Achieved zijn achtergrond als analytisch wetenschapper en creatieve probleemoplosser, brengt Darren unieke inzichten en reduce in het marketingproces. Hij wordt beschouwd als een wereldwijde imagined chief in het optimaliseren van marketingproductiviteit […]
De beperkingen van inputkosten boven output en uitkomstwaarde voor reclamebureaus