Hoe goed begrijpt u eigenlijk hoe pay out-for each-click on (PPC) advertentiecampagnes werken? Als je bent zoals de meeste bedrijfsleiders, zijn PPC-advertentiecampagnes een beetje zoals worst: de eindresultaten zijn uitstekend, maar we zijn niet echt geïnteresseerd in hoe het ding wordt gemaakt.
Dit is de reden waarom het inhuren van een bureau om uw PPC-campagnes te beheren zo’n populaire optie is u kunt dat allemaal overlaten aan een qualified, u concentreren op uw kernactiviteiten en genieten van de vele voordelen van goed beheerde PPC-campagnes.
Maar er is een klein probleempje: als u niet zeker weet hoe PPC-advertentiecampagnes werken, hoe weet u dan dat u echt waarde uit uw bureau haalt? Als ze een van deze vuile kleine geheimen voor je houden, is het misschien tijd om een nieuw partnerbureau te overwegen.
#1. Klikken alleen zijn niet genoeg.
Deze dingen worden niet voor niets “shell out-for every-Simply click-advertenties” genoemd, toch? U wilt duidelijk klikken genereren. Maar dat is eigenlijk nog maar het begin. Denk er eens over na: laten klikken alleen uw bedrijf groeien? Wat je echt nodig hebt, zijn nieuwe contacten, potential clients en revenue.
Hoewel uw PPC-advertentiebureau niet verantwoordelijk of aansprakelijk zou moeten zijn voor gesloten bargains, mogen ze ook niet tevreden zijn doorway alleen maar klikken te krijgen. Ze moeten worden geïnvesteerd om u te helpen optimaliseren wat daarna komt: conversies. Dit vereist een heel ander soort relatie, een waarin u nauw samenwerkt om elke stap in uw conversietrechter te begrijpen en hoe goed deze werkt.
Stel bijvoorbeeld dat u veel klikken op een advertentie krijgt voor uw aanstaande webinar, maar heel weinig registraties. Een paar factoren kunnen bijdragen:
- Onvervulde verwachtingen: Op basis van de advertentie komt de inhoud van de bestemmingspagina niet overeen satisfied wat bezoekers verwachtten te vinden.
- Invasieve aanmeldingen: Het inschrijfformulier vereist te veel informatie of duurt te lang om in te vullen.
- Onaantrekkelijk aanbod: Bezoekers besluiten dat ze minder geïnteresseerd zijn zodra ze het daadwerkelijke aanbod zien, wat gebeurt wanneer het aanbod niet voldoende aantrekkelijk is.
Een echte bureaupartner zal satisfied u samenwerken om het probleem te diagnosticeren en het op te lossen, zodat u niet alleen klikken, maar ook conversies krijgt.
#2. PPC kan niet bestaan als een op zichzelf staande marketinginspanning.
PPC is geweldig voor het verzamelen van nieuw verkeer. Maar het heeft een paar nadelen. 10 eerste kan het duur worden, en ten tweede moet je het blijven doen als je het verkeer dat het genereert wilt behouden. Simpel gezegd, PPC is geen effectieve aanpak om in de loop van de tijd organisch verkeer op te bouwen.
Dus wat heb je nog meer nodig?
een robuuste inkomende promoting strategie zal u helpen de inhoud te bouwen die u nodig heeft om dat organische verkeer op natuurlijke wijze op te bouwen. We zien vaak dat bedrijven die investeren in inbound marketing hun PPC-funds in de loop van de tijd kunnen verlagen.
Beschouw PPC dan als een soort “boost” voor uw inkomende marketinginspanningen: zodra ze van de grond komen, kunt u minder uitgeven aan advertenties en meer investeren in het maken van geweldige inhoud die tot ver in de toekomst verkeer zal blijven genereren.
#3. U moet eigenaar zijn van uw Google AdWords-account.
Een succesvol PPC-bureau werkt ongetwijfeld met een aantal klanten in meerdere sectoren. Een manier om al die Google AdWords-campagnes sneller te beheren, is ze allemaal onder hetzelfde Google AdWords-account te plaatsen. Dit is een gangbare praktijk, maar u, de opdrachtgever, is er zeker niet van gediend.
Stel dat u besluit om PPC-advertentiebeheer in eigen beheer te nemen of naar een ander bureau te verhuizen. Als uw Google AdWords-campagnes allemaal onder dit andere account worden beheerd, moet u helemaal opnieuw beginnen, waarbij u alle inzichten en reputatie verliest die u gaandeweg hebt opgebouwd.
Dit is meer dan alleen onhandig. Na verloop van tijd genereren uw PPC-prestaties bijvoorbeeld een kwaliteitsscore. Zoekmachines gebruiken deze rating om de mate van significantie en relevantie van de tekst, zoekwoorden en doorklikpagina van uw advertentie te bepalen. Hoe hoger de rating, hoe beter de advertentieplaatsing.
Opnieuw beginnen betekent dat u uw kwaliteitsscore vanaf het start out opbouwt, wat zich meestal vertaalt in meer betalen, maar een slechtere plaatsing.
Zorg ervoor dat uw PPC-advertentiebureau uw Google AdWords-account beheert through een afzonderlijk, speciaal account en u volledige toegang geeft.
Een PPC-bureau kiezen? Stel eerst deze 9 vragen.
Het juiste bureau geeft gedegen en doordachte antwoorden op deze vragen.
- Hoe zal PPC mijn bedrijf 10 goede komen? Wat voor resultaten heb je gezien in mijn branche?
- Welke platforms zou u aanbevelen (bijv. Google, LinkedIn, Fb, enz.) en waarom?
- Welke accreditaties en certificeringen heeft uw bureau?
- Hoe lang duurt het om te beginnen? Wat is uw proces om mijn bedrijf te begrijpen?
- Hoe definieert u “succes” voor uw klanten? Welke metrics en KPI’s gebruik je?
- Wat voor soort rapportage geeft u? Hoe vaak bekijken we de resultaten samen?
- Wat is uw strategie voor advertentie-optimalisatie? Hoe zorgen we ervoor dat we de beste advertentietekst, afbeeldingen, enzovoort gebruiken?
- Voert u een concurrentieanalyse uit? Hoe gaan we die resultaten gebruiken om onze eigen campagnes te sturen?
Bij Aspiration Marketing and advertising zijn we van mening dat PPC-advertenties de echte groei van uw bedrijf moeten stimuleren. Weet u niet zeker of u de greatest mogelijke resultaten krijgt? Laten we samenwerken om erachter te komen. Ons PPC-workforce voert graag een PPC-audit uit om de sterke punten en kansen van uw huidige PPC-advertentie-inspanningen te identificeren.